نقش مهم مساجد در اجرایی‌شدن محورهای بیانیه گام دوم انقلاب


نقش مهم مساجد  در اجرایی‌شدن محورهای بیانیه گام دوم انقلاب

دقیقی شاهرودی گفت: پر رنگ‌بودن محورهای دینی و فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب، نشان‌دهنده ماهیت معنوی و مذهبی انقلاب اسلامی است و به این صورت نقش مساجد و حوزه‌های علمیه در اجرایی‌شدن محورهای این بیانیه مهم‌تر از سایر نهادها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین دقیقی شاهرودی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاهی دقیق به گذشته، حال و آینده، بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیم کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور این بیانیه مهم نگاه ها را یک بار دیگر به سوی ارزش های دینی و شعارهای اصیل و ریشه دار انقلابی متوجه کردند.

امام جماعت مسجد روح الله منطقه افسریه تهران افزود: بیانیه گام دوم انقلاب باید از سوی رسانه ها، حوزویان، دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه به گفتمان روز تبدیل شود تا به این صورت زمینه همراهی آحاد مردم با این بیانیه مهم و کاربردی همراه شود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ولی فقیه در بیانیه گام دوم انقلاب موضوعات مختلفی در حوزه های دینی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی مطرح کردند و در این میان، موضوعات دینی و فرهنگی مانند نماز، اخلاق، معنویت، عدالت و سبک زندگی پررنگ تر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دقیقی شاهرودی گفت: پر رنگ بودن محورهای دینی و فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب نشان دهنده ماهیت معنوی و مذهبی انقلاب سال 1357 است و به این صورت نقش مساجد، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات و مبلغان دینی در اجرایی شدن محورهای این بیانیه برای همگان روشن شده است.

نقش مهم مساجد  در اجرایی‌شدن محورهای بیانیه گام دوم انقلاب

این استاد حوزه علمیه درباره نقش حوزه های علمیه در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در چهل سال گذشته تحولات خوبی داشته اند و کتاب‌های زیادی نگاشته اند که برخی از آنها پاسخی به نیازهای روز جامعه بوده است ولی کافی نیست و نیازمند کار بیشتر هستیم. با صدور این بیانیه و پر رنگ بودن محورهای دینی و فرهنگی نسبت با حوزه های سیاسی و اقتصادی در آن، نقش حوزه های علمیه در کنار مساجد در تحقق مطالبات دقیق و سنجیده رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهم تر از سایر نهادها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دقیقی شاهرودی درباره جایگاه امید و خوش بینی به آینده در این بیانیه، اظهار کرد: بیانیه گام دوم نگاهی واقع بینانه‌ای دارد که نقاط ضعف و قوت ما را توامان نشان می دهد با این وجود سرشار از امید است و به ما تذکر می دهد که هیچ گاه نباید خوش بینی خود را از دست بدهیم.

نقش مهم مساجد  در اجرایی‌شدن محورهای بیانیه گام دوم انقلاب

امام جماعت مسجد روح الله تاکید کرد: امیدواری به آینده، اساس بیانیه گام دوم انقلاب است و ائمه جماعات مساجد، ائمه جمعه، مبلغان دینی، استادان دانشگاه و کلیه صاحبان تریبون ها باید موضوع امید و خوش بینی را در جامعه گسترش دهند؛ زیرا دشمن به دنبال ناامید کردن مردم به ویژه نسل جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این کارشناس در حوزه مسائل دینی، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم، یادآور شدند، ادامه مسیر انقلاب نیازمند اخلاق، معنویت، عدالت، دشمن شناسی، علم و پژوهش است و همه اینها در سایه داشتن سبک زندگی اسلامی – ایرانی محقق می شوند.

دقیقی شاهرودی خاطرنشان کرد: درست در همین جا است که نقش مهم مساجد، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، طلاب، دانشگاهیان، فرهیختگان، پژوهشگران، و در یک کلام، دلسوزان انقلاب اسلامی برای شناسایی و معرفی مولفه های مختلف سبک زندگی اسلامی – ایرانی، مشخص می شود. در واقع اگر این گروه ها درست عمل کنند، مطئنا در پایان چهل سال دوم انقلاب اسلامی، شاهد رونق اخلاق اسلامی و فراگیری آموزه های قرآن و عترت(ع) در سراسر کشور، و از سوی دیگر، کاهش روزافزون آسیب های اجتماعی اجتماعی و معضلات فرهنگی در سطح جامعه خواهیم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز