15 هزار و 880 تن کیلکا در مازندران صید شد


آخوندی میزان صید کیلکا در استان مازندران را 15 هزار و 880 تن اعلام کرد و گفت: این میزان صید نسبت به سال قبل، 22 درصد رشد را نشان می‌دهد.

15 هزار و 880 تن کیلکا در مازندران صید شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مختار آخوندی، مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات ایران، اظهار کرد: سال گذشته، ۱۸ هزار و ۶۳۰ تن ماهی کیلکا از خزر صید شد.

وی افزود: این میزان صید، توسط ۷۴ فروند شناور در استان‌های گیلان و مازندران انجام شد که ۴۴ فروند آن مربوط به استان مازندران و ۳۰ فروند استان گیلان بوده است.

مختاری، میزان صید کیلکا در استان مازندران را ۱۵ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و گفت: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تولید یک میلیون و ۲۰۲ هزار تن انواع آبزیان/ کمبودی در عرضه ماهی شب عید وجود ندارد

آخوندی با بیان اینکه در مدت یاد شده در استان گیلان ۵۱۳۸ تن کیلکا صید شد، بیان کرد: این میزان صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد کاهش داشته است.

وی درباره قیمت ماهی کیلکا افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا به صورت عمده فروشی برای مصارف انسانی، بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و برای مصارف پودر ماهی، بین ۱۶۰۰ تا ۱،۸۰۰ تومان است.

مدیر کل دفتر صید و صیادی سازمان شیلات با اشاره به اینکه در حوزه دریای خزر برنامه توسعه صیادی نداریم، گفت: هدف سازمان شیلات در دریای خزر حفظ اشتغال موجود، ثبات بهره برداری از ذخایر و همچنین صید اقتصادی توسط صیادان است.

وی در پایان تصریح کرد: صید ماهی کیلکا در دو مقطع سال در اوایل اردیبهشت و پاییز، به علت فصل تخم ریزی متوقف می‌شود ضمن اینکه امسال صید کیلکا تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

رشد ۲۲ درصدی کیلکا نسبت به سال گذشته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ