همایش بین‌المللی «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهان» برگزار می شود


همایش بین‌المللی «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهان» برگزار می شود

همایش بین‌المللی «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهان» 16 اسفند ماه با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و ارائه مقالات برتر در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان ، گروه مهدویت و غدیر: همایش بین‌المللی «امام علی(ع)؛ الگوی عدالت و معنویت برای جهان» فردا (پنجشنبه، 16 اسفندماه) با پیام حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در قم کار خود را آغاز می کند.

بنابر این گزارش، سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی «جوادی آملی» و حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» از دیگر بخش های پیش بینی شده برای این همایش است.

این همایش به مناسبت هزار و چهارصدمین سال شهادت امیرالمومنین(ع) برگزار می شود و چون امکان حضور مدعوین خارجی در ماه مبارک رمضان در آن مشکل بود، لذا 16 اسفند ماه به عنوان زمان برگزاری انتخاب شده است.

شناخت و تبیین علمی و روشمند سیره امام(ع) در دو بعد عدالت و معنویت، ارائه الگوی مناسب به جامعه امروزی به خصوص در موضوعات حکمرانی عادلانه و حقوق انسانی، ارائه راهکار مناسب برای حل تعارضات منطقه‌ای و بین‌المللی مبتنی بر تعالیم اسلامی و سیره امیرالمؤمنین(ع) و تلاش برای بسط اندیشه های امام علی(ع) در سطح جهانی به شکل کاربردی از مهمترین اهداف در برگزاری این همایش بین المللی است.

به منظور تحقق این اهداف محورهای: «امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه» با ریزموضوعات: عدالت در قوانین، عدالت در حوزه ساختارها، عدالت در حوزه رفتارها و عدالت در حوزه کارگزاران؛ «حقوق بشر از دید امام علی(ع)» شامل ریزموضوعات حقوق بشردوستانه، حقوق فردی، حقوق شهروندی، حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان و «معنویت علوی و دنیای امروز» با ریزموضوعات» امام علی(ع) و معنویت عمومی جامعه، معنویت در حکمرانی، رابطه معنویت و عدالت، مدل زیست معنوی امام علی(ع)، معنویت علوی در اندیشه عالمان غیرمسلمان و معنویت علوی در ادبیات و عرفان برای این همایش در نظر گرفته شده است.

همچنین، «امام علی(ع) و عدالت اجتماعی» با ریز موضوعات آزادی‌های اجتماعی و مدنی، سیره عملی علوی در برابر مخالفان، امام علی(ع) و عدالت اقتصادی و عدالت قضائی از منظر علوی هم جزء محورهای این همایش است.

به گفته حجت الاسلام «نجف لکزایی» پس از انتشار فراخوان، در مجموع ۲۷۰ مقاله فارسی و ۳۵ مقاله عربی به دبیرخانه ارسال شدت که از این تعداد، ۳۳ مقاله به عنوان برترین ها در روز همایش در چهار پنل تخصصی مورد ارائه و نقد و بررسی قرار می گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به برنامه‌های روز همایش گفت: برنامه‌ها از ۹ صبح آغاز و در دو نوبت صبح و عصر ادامه می‌یابد و برنامه اصلی در قالب کمیسیون و پنل‌ها برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» سخنرانی می کند و برای افتتاحیه نیز پیام آیت‌الله مکارم شیرازی قرائت می شود و از آیت‌الله جوادی آملی نیز برای سخنرانی دعوت شده که در صورت بهبودی از بیماری اخیر در مراسم حضور می یابند.

گفتنی است، این همایش فردا در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نشانی: قم، چهارراه شهدا، خیابان معلم برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا