امارات از قرار گرفتن نام این کشور در فهرست بهشت های مالیاتی ابراز تاسف کرد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌دولت امارات عربی متحده از تصمیم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دولت امارات عربی متحده از تصمیم اتحادیه اروپا در قرار دادن نام این کشور در فهرست کشورهای دارای حس همکاری کم در زمینه مالی و مالیات دهی ابراز تاسف و در عین حال خاطر نشان کرد بر عکس رفتار اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد تا خود را با خواسته های این نهاد به تدریج تطبیق دهد.

دولت امارات عربی متحده با انتشار بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد این تصمیم اتحادیه اروپا در قرار دادن نام این کشور در فهرست کشورهای دارای حس همکاری کم در زمینه مالی و مالیاتی در حالی است که امارات عربی متحده همکاری تنگاتنگی تاکنون با این نهاد اروپایی در این زمینه داشته داشته و درهمین راستا تلاش های خوبی برای برآورده کردن خواسته های اتحادیه اروپا انجام داده است.
روز سه شنبه این هفته بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا با قرار دادن نام امارات عربی متحده در فهرست کشورهای دارای حس همکاری کم در زمینه مالی و مالیاتی ،فهرست بهشت های مالیاتی را از پنج کشور به پانزده کشور افزایش داد.
بر اساس اعلام ابوظبی، امارات عربی متحده همچنان به سیاست دیرینه خود مبنی بر رعایت معیارهای بین المللی بسیار سختگیرانه در زمینه مالیات دهی از جمله خواسته ها و معیار های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پایبند باقی خواهد ماند و به همین منظور چارچوب قوانین و مقررات مربوط به مالیات دهی شرکت ها را همیشه به روز رسانی می کند.
دولت امارات عربی متحده در اعلامیه خود در همین خصوص تصریح کرده است که دولت این کشور برنامه و جدول زمان بندی شده مشروحی از قوانین و مقررات مربوط به مالیات دهی شرکت ها را که به تازگی به اجرا گذاشته به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده است.
فهرست بهشت های مالیاتی و کشورهای دارای حس همکاری کم در زمینه مالیات دهی شرکت ها برای نخستین در دسامبر سال دو هزار و هفده، در پی افشا شدن چندین رسوایی مالی از جمله رسوایی‏"اسناد ‏‏پاناما"(‏‏انتشار ‏‏یازده و نیم ‏میلیون ‏‏‏سند محرمانه ‏مربوط ‏به ‏‏فرار ‏‏مالیاتی ‏و ‏‏‏پولشویی ‏‏سیاستمداران و ‏‏ثروتمندان ‏جهان در آوریل سال 2016) و رسوایی لوکزامبورگ (LuxLeaks)تدوین شد. هدف از این اقدام اتحادیه اروپا مبارزه با فرار مالیاتی شرکت های چند ملیتی و ثروتمندان بزرگ بود.
سال گذشته سه کشور از این فهرست خارج شدند اما امسال سه کشور دیگر یعنی امارات عربی متحده، جزایر مارشال و باربادوس در منطقه کارائیب به زمره آن افزوده شد.
قرار گرفتن نام امارات عربی متحده در فهرست کشورهای دارای حس مسئولیت پذیری کم در زمینه مالیات دهی مشکلاتی را برای برخی از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا ایجاد کرده است. با توجه به اینکه امارات عربی متحده یکی از شریک های تجاری مهم ایتالیا در جهان است این کشور از اینکه اتحادیه اروپا نام امارات عربی متحده در این فهرست سیاه قرار دهد اکراه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06