نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا


نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا

رپورتاژ: همه ما می‌دانیم که تویوتا هایلوکس تنها یک پیکاپ ساده نیست. این خودرو طوری طراحی‌شده تا در تمام مسیرهای ناهموار و سخت و در بدترین شرایط رانندگی باقدرت تمام راننده خود را همراهی کند. اگر به سوابق و امتیازات این خودرو در وب‌سایت‌های معتبر خارجی نگاهی بی اندازید متوجه عملکرد فوق‌العاده این خودرو در... The post نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا...

رپورتاژ: همه ما می‌دانیم که تویوتا هایلوکس تنها یک پیکاپ ساده نیست. این خودرو طوری طراحی‌شده تا در تمام مسیرهای ناهموار و سخت و در بدترین شرایط رانندگی باقدرت تمام راننده خود را همراهی کند. اگر به سوابق و امتیازات این خودرو در وب‌سایت‌های معتبر خارجی نگاهی بی اندازید متوجه عملکرد فوق‌العاده این خودرو در مسیرهای صعب‌العبور خواهید شد. تویوتا هایلوکس علاوه بر کاربرد باربری به‌عنوان یک خودرو آفرودی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل با خرید تویوتا هایلوکس درواقع با یک تیر دو نشان زده‌اید و صاحب یک خودرو با توانایی‌های بسیار متنوعی شده‌اید.

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
در مقابل این سامورایی سرکش هم‌وطن آن و درواقع عضو دیگری از اعضای خانواده پیکاپ‌های تویوتا قرار دارد. تویوتا توندرا نیز یکی از قدرتمندترین تراک‌های فول سایز تویوتا می‌باشد. این خودرو بیشتر برای مناطق گرم و خشک ساخته‌شده تا برای عبور از مسیرهای خشک صخره‌ای کاملاً مناسب باشد. تویوتا توندرا به دلیل هزینه نگهداری پایین و توانایی‌های بالایی که دارد در اکثر وب‌سایت‌های معتبر خارجی در لیست قابل‌اعتمادترین پیکاپ تراک‌های جهان حضور دارد.

در ادامه قصد داریم نسخه 2016 این دو غول سرکش، که آخرین‌مدل‌های موجود از این خودروها در ایران هستند، را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا توانایی‌ها و عملکرد آن‌ها را مورد چالش قرار دهیم. با ما همراه باشید تا در این دلایل برتری مقایسه برتری یکی از این برادران ژاپنی را بررسی کنیم.

مقایسه طراحی خارجی تویوتا هایلوکس و تویوتا توندرا 2016
نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
سال 2016 برای هر دو این برادران ژاپنی با تغییرات زیادی در زبان طراحی خارجی همراه بود. هر دو آن‌ها در قسمت جلوپنجره، کاپوت، چراغ‌های جلو، رینگ‌ها و هواکش‌های زیر سپر شده‌اند. اما اگر بخواهیم صادق باشیم زبان طراحی sharp که در تویوتا هایلوکس مورداستفاده قرارگرفته است اجزاء هماهنگ‌تری نسبت به تویوتا توندرا دارد. علاوه بر این طراحی چراغ‌های جلو به همراه LEDهای اطراف آن، جلوپنجره عظیم و نیز هواکش‌های بزرگ ظاهری کاملاً مدرن و خشن را به هایلوکس داده است. درحالی‌که تویوتا توندرا از طراحی قدیمی‌تری بهره می‌برد. این موضوع را می‌توان از نوع طراحی چراغ‌های جلو، مه شکن‌ها و جلوپنجره مقایسه کرد.

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
به‌طورکلی باید گفت ازنظر کارشناسان طراحی خارجی نیز تویوتا هایلوکس کمی مدرن‌تر و پرقدرت‌تر ظاهرشده است و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از آفرود سواران در هنگام خرید تویوتا هایلوکس از آن انتظار دارند. اما طراحی نسخه 2015 تویوتا توندرا کمی ساده‌تر و دور از هیجان به نظر می‌رسد.

مقایسه طراحی داخلی تویوتا هایلوکس و تویوتا توندرا 2016

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
همان‌طور که از عکس‌ها نیز پیداست، در ظاهر طراحی داخلی تویوتا هایلوکس نسبت به تویوتا توندرا بسیار جذاب‌تر و به‌روزتر است. طراحی داشبورد در تویوتا هایلوکس کاملاً دارای هارمونی و یکپارچگی است و با نشستن در آن شما فراموش می‌کنید که در یک پیکاپ خشن نشسته‌اید. نحوه قرارگیری دریچه‌های تهویه هوا، نمایشگر 7 اینچی و دکمه‌های کنترلی اطراف آن کاملاً مناسب و هماهنگ هستند و ظاهری به‌روزتر را برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند که موجب افزایش خریدوفروش تویوتا هایلوکس می‌شود.

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
در طراحی داشبورد تویوتا توندرا کمی ناهماهنگی دیده می‌شود. به نظر می‌آید استفاده از لبه‌های کرومی برای اطراف نمایشگر موفقیت‌آمیز نبوده و بیشتر ظاهری شلوغ و به‌هم‌ریخته به باطن این غول سرکش داده است. نمایشگر 6.1 اینچی با دکمه‌های کنترلی اطراف آن کمی قدیمی به نظر می‌رسند.

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا

نبرد قدرت از یک دیار؛ تویوتا هایلوکس یا تویوتا توندرا
ازنظر امکانات داخل نسخه 2016 این دو در مدل‌های پایه تفاوتی ندارد و هر دو در مدل پایه با صندلی‌های پارچه‌ای و امکانات ایمنی متوسط ارائه می‌شوند. اما شما می‌توانید در ازای پرداخت هزینه بیشتر نسخه به‌روزتری از این خودروها را با امکاناتی مانند سنسور جلو و عقب، صندلی‌های چرم، سیستم کمک‌راننده در سربالایی و سرپایینی و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر را داشته باشد. یکی از ایرادات بزرگی که به امکانات داخلی تویوتا هایلوکس وارد است نبود کروز کنترل در مدل‌های پایه می‌باشد. درحالی‌که برای تویوتا توندرا حتی در مدل‌های استاندارد نیز این مورد موجود است.

مقایسه عملکرد و تجربه رانندگی تویوتا هایلوکس و تویوتا توندرا 2016

اگر بخواهیم عملکرد این دو را بر روی کاغذ بررسی کنیم باید گفت تویوتا توندرا با موتور 5.7 لیتری خود به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با کنترل هوشمند که توانایی تولید 381 اسب بخار نیرو 401 نیوتون متر گشتاور را دارد عملکرد بسیار بهتری از تویوتا هایلوکس ارائه می‌دهد. درحالی‌که هایلوکس با موتور 2.7 لیتری به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی قدر است تنها 164 اسب بخار نیرو و 245 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

اما چیزی که قابل‌توجه است این است که این اعداد تنها در بهترین حالت خودرو تأمین می‌شوند. اما در رانندگی‌های جاده‌ای و تجربه رانندگی آفرود باید گفت در نسخه 2016 تویوتا توندرا مشکلاتی در ترمز دیده می‌شود که رانندگان را به دردسر می‌اندازد. علاوه بر این مصرف سوخت ترکیبی در تویوتا توندرا با 15.7 لیتر به ازا هر 100 کیلومتر تقریباً 4 واحد بیشتر از تویوتا هایلوکس است.

بنابراین می‌توان گفت خرید تویوتا هایلوکس شما را از داشتن یک تراک قدرتمند که توانایی حمل بار بیش از 3.5 تن را داشته باشد و درعین‌حال در جاده و شهر هندلینگ و فرمان پذیری خوب و کابینی بی‌سروصدا و آرام داشته باشد، بی‌نیاز می‌کند. به همین دلیل نیز خریدوفروش تویوتا هایلوکس در آسیا و اروپا آمار بسیار بالایی دارد.

منبع : ویرلن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق