کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در سیزدهمین نشست شورای آب و برق خوزستان که در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان تشکیل شد، با اشاره به اینکه در 10 تا 15 سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور به ویژه خوزستان واقع شد، اظهار کرد: این خشکسالی باعث شد تا سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

او با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی آب و برق خوزستان گفت: بنا شده تا طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون سه صورت گیرد؛ همچنین برای شهرستان رامهرمز از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان دستگاه آب‌ شیرین ‌کن نصب شود و موضوع آب پایدار از طریق تاسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفت.

حاجی زاده افزود: همچنین مقرر شد مصوبات نشست گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی در حال انجام هستند، تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وضعیت برقراری مجدد طرح آب غدیر به مدار، اضافه کرد: دلیل قطع خط انتقال آب غدیر، شکستگی کانال پای پل بر اثر سیلاب های اخیر بود که با تعمیرات سه ماه گذشته، آب این کانال به زودی وارد شبکه می‌شود.