با هرگونه اخلال اقتصادی در بازار قم برخورد قضایی می‌شود


با هرگونه اخلال اقتصادی در بازار قم برخورد قضایی می‌شود

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: با هر گونه اخلال اقتصادی توسط متخلفین در بازار قم، برخورد قضایی می شود.

به گزارش ایسنا، علی اصغر سلطانی در سی و یکمین جلسه کارگروه و ستاد تنظیم بازار درقم در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم عنوان کرد: در وضعیت اقتصادی فعلی همه دستگاهها و مدیران باید به ثبات قیمت ها در بازار کمک کنند.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: نباید بالا بودن برخی از قیمت ها را توجیه کرد؛ بلکه برای کاهش مشکلات، لازم است با مدیریت مناسب، ثبات را به بازار برگردانیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی، عزمی جدی در برخورد با متخلفان دارد و با هر گونه اخلال اقتصادی توسط متخلفین در بازار قم، برخورد قضایی می شود و قطعا بر اساس گزارشات، پرونده تشکیل خواهد شد.

سلطانی اظهار کرد: بازار شب عید باید تعدیل، و توزیع اقلام به نحو بهتری مدیریت شود؛ به ویژه برای کاهش قیمت مرغ و گوشت باید راهکاری جدی اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: قم همواره مورد هجمه دشمن قرار داشته است؛ از این رو مسئولان باید با مدیریت بهتری در جهت رفع مشکلات این شهر تلاش کنند و نگاه جهادی نسبت به حل مسائل داشته باشند.

در این جلسه محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: به دلیل گرانی نهاده ها، قیمت جوجه یک روزه نیز افزایش داشته و این امر بر بازار مرغ تاثیر گذاشته است.

وی افزود: مرغ کالایی نیست که بتوان آن را به مدت طولانی ذخیره کرد؛ اما قیمت آن بر اساس شهرهای مجاور تعیین می شود و در تعرفه گذاری، مسائل مهمی دخالت دارد.

طلایی بیان کرد: ۲۵ تن گوشت منجمد تا چند روز آینده وارد قم می شود تا بتوان بازار فعلی را ساماندهی کرد.

محمود سیجانی نیز عنوان کرد: برای توزیع گوشت، باید مباشر توزیع تعیین شود؛ همچنین در توزیع گوشت حتما اولویت ها از جمله قشر کارگر مشخص باشد.

وی بیان کرد: در جهت کنترل بازار، بالغ بر ۱۰ هزار بازرسی انجام شده و ۷۲ پرونده با احصای تخلفات به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

سیجانی اظهار کرد: در توزیع میوه در ایام عید نیز ۲۸ غرفه در سطح شهر برپا شده که ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به توزیع میوه می پردازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا