مرکزی بدون وابستگی مالی به دولت‌ها


مرکزی بدون وابستگی مالی به دولت‌ها

رئیس مرکز اسناد: مرکز اسناد مرکزی است که بدون وابستگی مالی به دولت‌ها و مستقل از همه قدرت‌ها فعالیت می‌کند

مرکزی بدون وابستگی مالی به دولت‌هابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان در همایش «صیانت» ویژه ۳۰ سال فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی که در فرهنگ سرای امام برگزار شد؛ با اشاره به توصیه و رهنمود سی سال پیش امام خمینی (ره) برای تشکیل مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای نگهداری و ثبت اسناد تاریخ انقلاب گفت: این مرکزی است که وابسته به دولت‌ها نیست و بدون هیچ وابستگی مالی، مستقل از همه قدرت‌ها فعالیت می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه در مرکز اسناد انقلاب اسلامی فعالیت‌هایی شده که نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان تک است گفت: در کنار مستند‌های مکتوب تاریخی، ۴۵۰ قطعه عکس جمع آوری شده حتی نخستین عکس‌های علما با سیاه قلم در مرکز نگهداری می‌شود.
وی با اشاره به کتاب‌های صوتی و تاریخ شفاهی شخصیت‌های انقلاب اسلامی در مرکز اسناد افزود: ۳۱ هزار و ۸۰۰ نوار کاست خاطرات، از شخصیت‌های گرداننده انقلاب و مردمی که شاهد تحولات تاریخی بودند و همچنین ۱۳ هزار ساعت گفتگوی تصویری در این مرکز جمع آوری شده و نگهداری می‌شود که ۲۱۴ کتاب خاطره از این خاطرات صوتی و تصویری منتشر شده و ۶۲ کتاب دیگر نیز در دست چاپ است.
همایش «صیانت» ویژه ۳۰ سال فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی، شخصیت‌های کشوری و لشگری، فعالان رسانه‌ای، صاحبنظران عرصه تاریخ انقلاب، راویان خاطرات نهضت اسلامی و نویسندگان و پژوهشگران این حوزه در حال برگزاری است.
رونمایی و معرفی ۴۰ عنوان کتاب ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دو عنوان کتاب صوتی از تولیدات مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی و همچنین تقدیر و اهدای تندیس صیانت به مورخان و پژوهشگران برجسته حوزه انقلاب اسلامی و همسر شهید همدانی پایان بخش این مراسم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی