بیشترین آمار عفو رهبری به اردوگاه فشافویه اختصاص دارد


بیشترین آمار عفو رهبری به اردوگاه فشافویه اختصاص دارد

تهران- ایرنا- مدیر کل زندان های استان تهران گفت: سه هزار و 17 نفر از مددجویان اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی فشافویه مشمول عفو رهبری قرار گرفتند و بیشترین آمار عفو در کشور به این اردوگاه اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا از اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، مصطفی محبی روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و عنایت مقام معظم رهبری مبنی بر ایفاد شرایط عفو سه هزار و 17 نفر از مددجویان این اردوگاه مشمول این شرایط شده که از این تعداد 2 هزار و 453 نفر آزاد شدند و 563 نفر مشمول تقلیل حبس شدند.
وی افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام و انقلاب مترصد فرصتی هستند تا مردم را از انقلاب جدا کنند، اعطای عفو و رافت اسلامی باعث دلگرمی جامعه می شود. همچنین اعطای عفو و حبس زدایی موجب ایجاد آرامش جامعه شده و تاثیر بسزایی در کاهش آسیب به خانواده زندانیان خواهد شد.
بر اساس این گزارش روند بررسی پرونده ها و اعمال عفو با وصول نامه از مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران هفته گذشته گفته بود که در استان تهران پنج هزار زندانی آزاد شدند و هزار نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
به گفته دادستان تهران طی این مدت حدود 40 هزار نفر آزاد شدند و 30 هزار نفر از تخفیف مجازات برخوردار شده اند.
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور دو هفته پیش گفت: با اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان پنجم اسفند ماه 60 هزار زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند که 36 هزار نفر از زندانیان آزاد و 24 هزار نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
به گفته جهانگیر استان های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در شمول عفو دارند و به لحاظ بیشترین درصد بهره مندی زندانیان هر استان نسبت به تعداد زندانیان آن استان نیز به ترتیب سمنان، خراسان شمالی وآذربایجان شرقی رتبه های اول تا سوم را تا کنون در اختیار دارند.
جهانگیر همچنین از آزادی و تخفیف مجازات تعداد 804 نفر از زندانیان اتباع بیگانه خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این بخشنامه تا کنون تعداد 539 نفر از زندانیان اتباع بیگانه آزاد و تعداد 265 نفر مشمول تخفیف مجازات و بهره مندی از رافت نظام اسلامی شدند که در بین زندانیان آزاد شده اتباع بیگانه 13 نفر زن حضور دارند.
اجتمام*1003*1193

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟