مشکلی در تامین کالای شب عید مردم نداریم


مشکلی در تامین کالای شب عید مردم نداریم

بجنورد- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: ذخیره کافی برای تامین کالاهای اساسی کشور صورت گرفته و دولت تمام تلاش خود را به کار بسته تا هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج شب عید مردم روی ندهد.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز سه شنبه در ستاد اقتصادی مقاومتی اسفراین اظهار داشت: ما در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ مشکلی نداریم و البته باید مشکلات توزیع مدیریت و حوزه تنظیم بازار به جد پیگیری شود.
وی با بیان اینکه نباید برای هر موضوع کوچکی صف های طولانی تشکیل شود، افزود: فرمانداران و مسئولان ذیربط باید بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، توزیع کالاها و بازار را مدیریت کنند.
دین پرست با اشاره به رصد و بررسی مشکلات اقتصادی خراسان شمالی در نشستی در مرکز استان، گفت: مشکلاتی که در حوزه اختیار استاندار است در داخل استان حل می شود و آنچه در سطح ملی است به تهران منتقل و پیگیری می شود.

*میز مدیران سنگر است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه کشور در جنگ بزرگ اقتصادی به سر می برد، گفت: در این عرصه تکلیف بزرگی بر دوش فعالان بخش خصوصی و دولتی است.
وی بر ضرورت کار شبانه روزی مسئولان برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: همه دستگاه هایی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند باید تسهیل گری را در اولویت کاری خود قرار دهند.
دین پرست، میز مدیران فعال در بخش اقتصادی را سنگر دانست و گفت: همان گونه که نیروهای نظامی از کیان کشور حراست می کنند، هیچ مدیری نباید در این شرایط سنگرش را ترک کرده و از خدمت بازایستد.

* به ساعات کاری بسنده نشود
معاون وزیر کشور با بیان اینکه بهانه هایی چون تعدد پرونده ها و کمبود وقت، اصلا پذیرفته نیست، گفت: مدیر نباید به ساعت معین کاری بسنده کند و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به جهاد اقتصادی تعبیر کردند.
دین پرست، تفویض اختیار مسئولان ملی به استان ها را از دیگر اقدامات انجام شده برای حل مشکلات برشمرد و افزود: تا کنون 173 مورد تفویض اختیار از مسئولان ملی به استانی داده شده که مسئولان استانی باید از آن برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

* با مدیران کم کار برخورد شود
وی با بیان اینکه استانداران باید دستگاه های پرکار و کم کار را معرفی کنند، گفت: استانداران نباید در این امر کوتاه بیایند و لازم است با مدیران کم کار برخورد شود.
دین پرست افزود: باید از اختیارات سامانه نظارتی و ماده 6 حمایت از حقوق مصرف کننده برای نظارت بر دستگاه های اجرایی استفاده شود.

* مشوق عضویت در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به عضویت یافتن خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: این عضویت 2 مشوق اقتصادی برای این استان دارد.
دین پرست افزود: هر سرمایه گذار با 300 میلیارد ریال یا 20 میلیون دلار سرمایه گذاری در این استانها، می تواند از کاهش 50 درصدی نرخ سود تسهیلات بانکی مصوب شورای پول و اعتبار بهره مند شود.
وی افزود: همچنین خطرات امنیتی سرمایه گذاری در این استانها به صورت 100 درصد از سوی بیمه ایران تضمین شده و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر به اسفراین از صنایع لوله گستر، شرکت صنعتی آذین فورج، شرکت صنعتی ساقه طلایی و چند طرح صنعتی دیگر این شهرستان دیدن کرد.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد با دارا بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آنها، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
5132/7189

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان