احتمال کاهش مالیات در تاجیکستان قوت گرفت


احتمال کاهش مالیات در تاجیکستان قوت گرفت

یک مقام کمیته مالیات تاجیکستان از احتمال کاهش مالیات در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «زوقی بیک شادیان» رئیس اداره بهبود قانون مالیات وابسته به دولت تاجیکستان در نشستی از احتمال کاهش مالیات در این کشور خبر داد.

بنابه سخنان وی در این خصوص دستوری به وزارتخانه و نهادهای مربوطه کشور برای تجزیه و تحلیل قانون مالیاتی فعلی و ارائه پیشنهادات به دولت در خصوص کاهش بار مالیاتی برای تجار صادر شده است.

شادیان افزود: برنامه اقدامات در تاریخ یکم مارس سال جاری تصویب و همچنین اقدامات مرتبط توسط سایر نهادها برای بهبود فضای سرمایه گذاری و محیط تجاری در کشور صورت خواهد گرفت.

محافل تجاری تاجیکستان معتقدند: در شرایط موجود رشد تجارت در کشور با وجود مقدار مالیات کنونی ممکن نیست، بنابراین بسیاری از تجار در تلاش برای انتقال سرمایه خود به کشورهای همسایه و فعالیت در آنجا به دلائل شرایط مساعد هستند.

تجار باقی مانده در تاجیکستان مجبور هستند بخش عمده درآمد خود را از مقامات مربوطه این کشور پنهان دارند که در نوبه خود منجر به کاهش پرداخت های مالیاتی و کاهش بودجه می شود.

انتظار می‌رود که کاهش مالیات در این کشور باعث افزایش سریع تعداد تجار و درآمد تاجیکستان شود.

بنابه گزارش «Paying Taxes-2019» سهم مالیات و سهمیه سود شرکتها در تاجیکستان 67.3 درصد را تشکیل می‌دهد که بیش از دو برابر از میانگین کشورهای آسیای مرکزی و اروپای شرقی (32.8درصد) می باشد.

برای مقایسه در کشورهای همسایه مالیات در قرقیزستان 29 درصد، قزاقستان 29.4 درصد، ازبکستان 32.1 درصد و روسیه 46.3 درصد می‌باشد.

این نکته نیز یادآوری می‌شود که رئیس جمهور تاجیکستان در پیام اخیر خود به پارلمان این کشور خواستار راه اندازی اصلاحات در حوزه محیط تجاری شده بود.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر