چین: اویغورها را زندانی نکرده‌ایم؛ در مدرسه به آنها آموزش می‌دهیم


چین: اویغورها را زندانی نکرده‌ایم؛ در مدرسه به آنها آموزش می‌دهیم

شفقنا- چین همه اتهامات مربوط به زندانی کردن مسلمانان اویغور را رد کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، رییس حزب کمونیست استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ مدعی شد پکن افراد را در مدارس آموزش می‌دهد و هیچگاه آنها را در زندان به کار اجباری وادار نکرده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل و گروه‌های […]

چین: اویغورها را زندانی نکرده‌ایم؛ در مدرسه به آنها آموزش می‌دهیم

شفقنا- چین همه اتهامات مربوط به زندانی کردن مسلمانان اویغور را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، رییس حزب کمونیست استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ مدعی شد پکن افراد را در مدارس آموزش می‌دهد و هیچگاه آنها را در زندان به کار اجباری وادار نکرده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری تائید کرده‌اند چین یک میلیون مسلمان اویغور را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی زندانی کرده و اجازه خارج شدن آنها را نمی‌دهد.

این درحالی است که شهرت زاکر معاون حزب کمونیست چین در استان سین کیانگ نیز مدعی شد دولت در این استان دست به هیچ حمله و یا فشاری به مردم نزده و تنها ۳ ماه است که اقداماتی درجهت مبارزه با تروریسم انجام داده است.

گفتنی است چین بیش از چهار دهه است که بشترین فشارها را روی اقلیت اویغور وارد کرده و آنها را از حقوق اولیه اجتماعی و مذهبی خود محروم کرده به طوریکه داشتن ریش، حجاب اسلامی و یا شرکت در جلسات قرآن در این استان ممنوع است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط