امسال 21 هزار هکتار نهال کاشته شده است


امسال 21 هزار هکتار نهال کاشته شده است

امسال حدود 25 تا 30 هزار هکتار جنگل کاری در برنامه داشتیم که 21 هزار هکتار نهال تاکنون کاشته شده است

خلیل آقایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حدود ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی ما کار‌های مربوط به چرا و حفاظت و بذرکاری و بذرپاشی در سال جاری انجام شده است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری در برنامه داشتیم که ۲۱ هزار هکتار نهال تا کنون کاشته شده و این عرصه‌ها امروز با حضور وزیر جهاد و کشاورزی افتتاح و بهره برداری شد.
وی گفت: امسال در حدود ۶۵۰ حوزه آبخیزداری فعالیت‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی صورت گرفته که عرصه حدود ۸۰۰ هزار هکتار را شامل می‌شود که نقش جدی و موثری در پوشش گیاهی و سبزینگی حوزه‌ها دارد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: حجم زمین‌های کاداستر شده بیش از ۴۱ میلیون هکتار بوده که امیدواریم در سال آینده و سال‌های بعد این کار ادامه یابد و مشکل تثبیت مالکیت دولت و اختلاف اراضی با مردم برطرف شود.
آقایی گفت: در بخش سوخت رسانی نیز امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت سوخت بهره‌مند شده اند و به نوعی مشکل استفاده از چوب جنگلی به عنوان سوخت در روستا‌هایی که در حاشیه جنگل قرار دارند، برطرف شد.
وی افزود: زراعت چوب که جزو کار‌های محوری امسال بوده است در سال ۹۸ نیز استمرار پیدا خواهد کرد.
آقایی در پاسخ به این سوال که برنامه این سازمان در سال آینده در زمینه درختکاری چیست؟ گفت: پیش بینی ما این است که این روند در سال آینده ادامه پیدا کند و حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار جنگل کاری داشته باشیم.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: برنامه سال آینده ما ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار مدیریت چرا و مراتع، بذرکاری و بذرپاشی است، و عرصه حوزه آبخیزداری ما نیز به یک و نیم میلیون هکتار خواهد رسید.
آقایی افزود: درختکاری در سال آینده از بین ۵ ناحیه جنگلی کشور بیشتر در ناحیه جنگل‌های هیرکانی و زاگرس متمرکز خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس