کانون های مساجد فرهنگ دینی و انقلابی را در خانواده ها نهادینه کردند


کانون های مساجد فرهنگ دینی و انقلابی را در خانواده ها نهادینه کردند

حجت الاسلام کلات پور، خانواده محور و مسجد پایه بودن را از افتخارات کانون های فرهنگی هنری خواند و گفت: راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد باعث شد که فرهنگ دینی و انقلابی در خانواده ها ساری و جاری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام افشین کلات پور» پیش از ظهر امروز(سه شنبه، 21 اسفند) در همایش بزرگداشت بیست و ششمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که با عنوان «گام دوم انقلاب با بچه های مسجد» در تالار بعثت برگزارشد، گفت: زمانی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: «ایران دچار شبیخون فرهنگی شده است»، خیلی ها باورشان نشد یا شاید فکر کردند اطلاعات جامع و کاملی هنوز در اختیار نیست که دست اندرکاران فرهنگ به میدان بیایند.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، افزود: با گذشت زمان، فرمایش رهبر معظم انقلاب برای همه روشن شد که ایران به ویژه اسلام مورد هجمه گستره فرهنگی قرار دارد. جبهه های جنگ تغییر کرده و با فعالیت گسترده ماهواره ها، اینترنت و شبکه های اجتماعی؛ خاکریزها در منازل ما زده شده است.

وی اظهار کرد: معظم له در دهه هفتاد زنگ خطر را به صدا در آوردند و کانون های فرهنگی هنری مساجد با لبیک به ندای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فعالیت خود را آغاز کرده و جزو یکی از افتخارات خود می دانند که طی این 26 سال در عرصه فرهنگی به مردم خدمت رسانی کردند.

حجت الاسلام کلات پور، ابراز کرد: قریب به 25 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور راه اندازی شده است که یکی از نمودهای بارز آن صاحب رأی شدن در سازمان ملل به عنوان بزرگترین NGO در خاورمیانه است که 25 هزار نهاد مردمی متعلق به کانون ها را در خود جای داده است.

وی خانواده محور و مسجد پایه بودن را از افتخارات کانون های فرهنگی هنری خواند و بیان کرد: مسجد از ابتدای اسلام تا کنون از جایگاه رفیعی برخوردار بوده است. قبل و بعد از انقلاب نیز پایگاه و سنگر بوده است. راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد باعث شد که فرهنگ دینی و انقلابی در خانواده ها ساری و جاری شود.

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی و فعالیت 552 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان کرمانشاه، عنوان کرد: قریب به 30 هزار نفر در این کانون ها عضویت دارند این در حالی است که ثبت نام در سامانه سجا با رویکرد ثبت بانک اطلاعاتی اعضای کانون های مساجد و شناسنامه دار شدن فعالیت های بچه های مسجد از زمان ورود به کانون، رصد فعالیت ها و حمایت از آنان، همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عضویت در کانون های فرهنگی هنری و بهره مندی از فعالیت ها و برنامه های آن کاملاً رایگان است، گفت: هرجا که مسجد هست کانون های فرهنگی هنری ورود پیدا کرده اند چنانکه شاهد فعالیت کانون های تخصصی در زمینه های مختلف و کانون های دانشگاهی هستیم که بنای ما بر تجهیز و تقویت این کانون ها است.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به فعالیت کانون ها در محیط های نظامی، گفت: 10 پادگان نظامی در سطح استان کرمانشاه نیز دارای کانون فرهنگی هنری هستند که در کنار مساجد آن ها می توانند به فعالیت های فرهنگی هنری بپردازند.

وی اعلام کرد: کانون های فرهنگی هنری در 4 ندامتگاه استان کرمانشاه نیز راه اندازی شده اند که دارای 600 عضو فعال است که برخی از آنان حافظ کل قرآن کریم هستند.

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه، بیان کرد: در دورترین روستاهای استان از مرز ازگله که ساکنان آن به راحتی می توانند چراغ های منازل عراقی ها را ببینند، تا مرز استان همدان، در کنار مسجد مکانی را با عنوان کانون فراهم کرده ایم که به فرهنگ و انقلاب بپردازد.

وی در پایان خواستار حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تجهیز آمفی تئاتر دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه و تبدیل آن به یک سینمای محلی برای نمایش فیلم های ارزشی برای کانون های مساجد و شرکت در جشنواره های سینما حقیقت و جشنواره عمار شد.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟