فروش فوری خودروهای داخلی توسط سایپا و ایران‌خودرو باید به چه کسانی برسد؟


سایپا و ایران‌خودرو چند هفته ایست که با مجوز وزارت صنعت اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کنند و این فروش با قیمت حاشیه بازار انجام می‌شود که نحوه فروش آنها، اعتراضاتی را به همراه داشته و حالا مسئولین نیز به موضوع فروش فوری خودروهای داخلی ورود کرده اند. به گزارش چرخان، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگویی...

سایپا و ایران‌خودرو چند هفته ایست که با مجوز وزارت صنعت اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کنند و این فروش با قیمت حاشیه بازار انجام می‌شود که نحوه فروش آنها، اعتراضاتی را به همراه داشته و حالا مسئولین نیز به موضوع فروش فوری خودروهای داخلی ورود کرده اند.

به گزارش چرخان، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون وضعیت فروش خودروهای داخلی توسط دو شرکت خودروساز گفت: خودروسازان در حالی فروش فوری محصولات خود را راه اندازی کرده‌اند که مردم عادی به دلیل شرایطی که در این فروش‌ها وجود دارد امکان ثبت سفارش ندارند. دلالان به دلیل آشنایی با نحوه ثبت سفارش در این سازوکار عملا همه سفارش‌ها را به خود اختصاص می‌دهند و چند دقیقه بعد از شروع فروش، مهر تکمیل ظرفیت زده می‌شود و بایستی این موضوع مدیریت گردد.

فروش فوری خودروهای داخلی توسط سایپا و ایران‌خودرو باید به چه کسانی برسد؟وی در ادامه افزود: خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظام جدیدی را برای فروش خودروهای داخلی پایه‌ریزی کنند و سازوکار بهتری را در پیش بگیرند. وزارت و شرکت‌ها باید کاری کنند که خودروها به دست مصرف کننده واقعی برسد و در واقع سازوکار به گونه‌ای باشد که خودرو به دست کسی برسد که مثلا در دو سال گذشته خودرویی را نخریده که طبیعتا مصرف کننده واقعی است.

زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته باید بگوییم که پر شدن ظرفیت فروش خودروهای داخلی در عرض چند دقیقه چیزی نیست که بخواهیم بگوییم فریب است و این‌طور نیست ولی باید سازوکاری در نظر گرفته شود که این خودروسازان به دست مصرف کنندگان واقعی برسد و از حضور سودجویان و دلالان در این موضوع جلوگیری گردد.

فروش فوری خودروهای داخلی توسط سایپا و ایران‌خودرو باید به چه کسانی برسد؟عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به یکی از راهکارهای اساسی برای جلوگیری از حضور دلالان گفت: یکی از کارهایی که باید در این سازکار در نظر گرفته شود این است که خودروسازان باید لیست تمام افرادی که در دو سال گذشته اقدام به خرید خودرو به هر طریقی کرده‌اند را اعلام کرده و با پایه ریزی یک سازوکار متفاوت اقدام به فروش خودرو به مصرف کنندگان واقعی نماید.

این عضو مجلس در پایان گفت: یکی از اقدامات خودروسازان برای جلوگیری از حضور سودجویان استفاده از کارت ملی بود که طبیعتا جلوی سودجویان را نگرفت و موفقیت چندانی را برای شرکت‌ها به همراه نداشتو دلالان با توجه به سابقه خود توانایی ثبت سفارش را در همان دقایق اول ثبت سفارش دارند و به همین دلیل فرصت به دیگر افراد برای ثبت سفارش خودرو نمی‌رسد. در صورتی که می‌توانستیم کمیته بررسی مشکلات خودروسازان برگزار کنیم قطعا بسیاری از اتفاقات فعلی رخ نمی‌داد.

فروش فوری خودروهای داخلی توسط سایپا و ایران‌خودرو باید به چه کسانی برسد؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

فروش فوری خودروهای داخلی توسط سایپا و ایران‌خودرو باید به چه کسانی برسد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد