آبشار خرو


آبشار خرو یکی از جاذبه های طبیعی زیبای اطراف مشهد به شمار می رود که در 8 کیلومتری شمال شهرستان خرو در میان دره رودی زیبا واقع شده است. اگر از نیشابور به سمت مشهد حرکت می کنید، می توانید در مسیر از این آبشار زیبا هم دیدن کنید.خرو که به ماسوله شرق هم شهرت […] نوشته آبشار خرو اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

آبشار خرو یکی از جاذبه های طبیعی زیبای اطراف مشهد به شمار می رود که در ۸ کیلومتری شمال شهرستان خرو در میان دره رودی زیبا واقع شده است. اگر از نیشابور به سمت مشهد حرکت می کنید، می توانید در مسیر از این آبشار زیبا هم دیدن کنید.خرو که به ماسوله شرق هم شهرت دارد، دارای دو رودخانه ی بزرگ و کوچک است که از کوه های زنبورگاه در رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند. در مسیر هر دو رود دو آبشار وجود دارد. مسیر شمال شرقی به چشمه علی و مسیر شمالی به آبشار خفر منتهی می گردد. آبشار بزرگ که در مسیر رودخانه ی کوچک قرار دارد و آبشار کوچک که در مسیر رودخانه ی بزرگ قرار دارد. این رودخانه ها در دو دره مجزا قرار دارند که از حاصلخیز ترین دره های خراسان است.

این شهر ییلاقی و سرسبز در ۱۸ کیلومتری شرق نیشابور و در ۳۶ درجه و ۱۰ دقیقه عرض جغرافیایی و ۵۹ درجه و ۳ دقیقه طول جغرافیایی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۱۵۰۰ متر است.به سبب قرار گرفتن و گستردگی بخش هایی از خرو علیا و خرو سفلی بر روی دامنه ی کوه به صورت پلکانی قرار گرفته است که منظره ی پلکانی روستا باعث شده تا به آن لقب ماسوله ی خراسان داده شود. گرچه از ماسوله بسیار بزرگ تر و پر جمعیت تر و پر محصول تر است.

رزرو تورهای مسافرتی در لست تورز و توریاب:

در کنار بازدید از آبشار خرو می توانید از آبشار زیبای درود در نزدیکی خرو هم بازدید کنید.پایتخت آلوی ایران واژه ی خرو در برخی جای ها به معنی محل تقسیم مورد استفاده قرار میگرفته و شاید اتلاق کردن این نام برای این منطقه چندان بی ربط نباشد . چون این نقطه محلی است که آب دو رودخانه ی دائمی و نسبتا پرآب تقسیم میشود. شهر خرو ( خروین ) بخش های مختلفی دارد .
خرو علیا و خرو سفلی که در کنار یکدیگر قرار دارند و شهرک امام رضا (ع) که در مجاورت شهرک صنعتی خیام نیشابور و شمال ساحل برج و در حاشیه ی شاهراه ارتباطی نیشابور به مشهد قرار دارد.
مسیر خودروی شخصی برای دسترسی به آبشار خرو باید مسیر رودخانه شمالی روستا را ادامه دهید که به فاصله ۸ کیلومتر به آبشار خرو منتهی می شود.

آبشار خرو
آبشار خرو
آبشار خرو

منبع : بزنیم بیرون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط