120 هزار اصله نهال در سطح منطقه 22 پایتخت کاشت شد


120 هزار اصله نهال در سطح منطقه 22 پایتخت کاشت شد

تهران- ایرنا- مراسم 120 هزار اصله درخت در منطقه 22 با عنوان «درخت دانش» روز دوشنبه با حضور فرماندار تهران، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهری و 880 نفر از دانش آموزان سطح منطقه در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد.

به گزارش ایرنا ازروابط عمومی شهرداری منطقه 22، شهردار منطقه مربوط در این مراسم اظهار داشت: بوستان جنگلی چیتگر با مساحت770 هکتار در گذشته به دلیل عدم استقرار امکان تفریحی و گردشگری مورد استقبال شهروندان قرار نمی‌گرفت، اما در حال حاضر با اقدامات ویژه مدیریت جدید شهری این بوستان جنگلی دارای امکانات تفریحی، گردشگری، دوچرخه سواری، اسب سواری و محلی برای تعاملات اجتماعی شهروندان شده است.
علی نوذرپور با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر جز سرمایه‌های ملی حساب می‌شود، افزود: حفظ و توسعه جنگل‌ها و فضای سبز منطقه از وظایف اصلی مدیریت شهری منطقه است و به صورت مستمر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر به مرور زمان آسیب دیده است و باید ترمیم شود، ادامه داد: سازمان‌های خدمت رسان در دولت برای اینگونه خدمات به شهر تهران به کل کنار کشیده‌اند و شهرداری به تنهایی در حال حل این مشکلات است، امیدوارم با اجرای این مراسم و حضور مدیران سایر نهادهای خدمتگزار به شهرداری کمک شود.
وی، خاطرنشان کرد: فضاهای سبز شهری نیز به عنوان عرصه‌های فعال و پویای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و باید توجه شهروندان و مدیران اجرایی را به اهمیت نگه‌داشت، حفظ و ارتقا فضای سبز جلب کرد.
به گفته شهردار منطقه 22 در سال گذشته 40 هزار اصله درخت در این منطقه کاشته شده است.
وی با بیان اینکه در حریم این منطقه 350 هکتار به زیر کاشت درخت رفته است و در سال های آینده به بهره برداری می رسد، گفت: تمام عرصه جنگلی چیتگر با پساب منطقه 22 سیراب می‌شود.
نوذرپور با بیان اینکه در دوسالی که مدیریت شهری بر سر کار آمده است 19متر مربع به ازاری هر نفر به فضای سبز منطقه 22 اضافه شده است، گفت: قبل از این به ازای هر نفر 138 متر فضای سبز وجود داشت که با اقدامات مدیریت شهری در حال حاضر به ازای هر نفر 157 متر فضای سبز وجود دارد.
نوذرپور فضای سبز شهری را جز فضاهای ضروری و لاینفک پیکره شهرها دانست و گفت: کمبود فضای سبز شهری می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.
شهردار منطقه 22، با بیان اینکه پارک جنگلی چیتگر از لحاظ بافت پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی و عملکرد زیست محیطی مورد توجه جدی مدیریت شهری پایتخت است، خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی چیتگر یک تنفس گاه شاخص برای پایتخت است.
تهرام/8138//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد