مشارکت خیرین برای کاهش هزینه های درمانی ضروری است


مشارکت خیرین برای کاهش هزینه های درمانی ضروری است

اصفهان- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: هم افزایی بین بخشی و جلب مشارکت خیرین برای پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه های درمانی لازم است.

به گزارش ایرنا، کمال حیدری روز دوشنبه در گردهمایی مدیران خیریه های سلامت و مدیران شبکه بهداشت و درمان غرب اصفهان در تیران و کرون، افزود: سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و کاهش بیماری ها ضرورت انکارناپذیر است که کم کاری در پیشگیری هزینه های درمانی را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: خیرین سلامت علاوه بر تامین نیازهای درمانی هر منطقه آسیب شناسی، رصد و برنامه ریزی برای پیشگیری از بیماری ها داشته باشند و در حوزه پیشگیری و بهداشت سرمایه گذاری داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه به 350 هزار نفر اتباع خارجی خدمات بهداشتی رایگان در این استان ارائه می شود، تصریح کرد: این خدمات رایگان به اتباع خارجی مثل ایرانی ها در راستای پیشگیری از بیماری هاست و نباید این اعتبار بخشی ها را هزینه تلقی کرد بلکه سرمایه گذاری برای بهداشت عمومی است.
وی به اهمیت غربالگری برای پیشگیری از بیماری ها اشاره کرد و گفت: بیماری های غیرواگیر دار مانند دیابت، چاقی، فشارخون، تصادفات و مواردی از این قبیل حجم زیادی از وقت و هزینه های مردم و دولت را گرفته که با غربالگری و تمرکز بر پیشگیری از اتلاف منابع جلوگیری کرد.
حیدری پیشگیری اجتماعی را نیز مهم اعلام کرد و اظهارداشت: مجمع خیریه های سلامت شهرستانی بر حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی توجه و برنامه ریزی کنند و به این حوزه ها بپردازند.
وی با اشاره به اینکه با برگزاری مجمع های خیرین سلامت در برخی مواقع اعضای خیریه ها تغییر پیدا می کنند، یادآورشد: تدوین چشم انداز و برنامه های راهبردی باعث هدف گذاری دقیق و جلوگیری از فعالیت های سلیقه ای می شود و تغییرات ساختار خیریه ها در اقدامات اثر نمی گذارد و فعالیت ها در یک مسیر مشخص پیش می رود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به تشکیل چهار قطب در این استان گفت: شهرستان های استان در چهار قطب غرب، شرق، شمال و جنوب تقسیم بندی شدند که در کنار همدیگر باید برنامه ریزی و یک نماینده و کارگروه منطقه ای برای تصمیم سازی سریع تر در حوزه خیرین سلامت انجام دهند.
وی یادآورشد: این طرح در سال آینده نهایی می شود و بر این اساس مدیرعامل های خیریه های سلامت مناطق استان به همراه مدیران شبکه بهداشت و درمان کارگروه منطقه ای تشکیل و برنامه ریزی و هم افزایی برای رفع مشکلات شهرستان ها همجوار خود خواهند داشت.
حیدری در بخشی از سخنان خود به موضوع کار کارشناسی اشاره کرد و گفت: فعالیت های بدون کارشناسی وقت و هزینه ها را از بین می برد و در زمان حاضر تمام توجه کارشناسان بهداشتی بر پیشگیری قرار گرفته اما برخی بر توسعه مراکز درمانی توجه دارند.
گردهمایی خیرین سلامت غرب استان اصفهان با حضور 9 شهرستان در تیران و کرون برگزار شد.
مجمع خیران سلامت استان اصفهان بعنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران فعال در حوزه سلامت و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های استان در حوزه سلامت، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد.
این مجمع هم اکنون در 23 شهرستان استان نمایندگی دارد.
/6026/7131

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا