راه‌حل جدید گوگل برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌های اندرویدی


راه‌حل جدید گوگل برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌های اندرویدی

گوگل یک راه‌حل جدید برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌های اندرویدی ارایه کرده است. این راه‌حل هیچ ارتباطی به تعداد افرادی که یک اپلیکیشن را نصب می‌کنند، ندارد. راه‌حلی که گوگل برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان معرفی کرده، محصولات پاداش داده شده نام دارد. این عمل به کاربران برنامه‌ها و بازی‌های رایگان امکان دریافت سکه و پاداش را در ازای تماشای یک فیلم...

گوگل یک راه‌حل جدید برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌های اندرویدی ارایه کرده است. این راه‌حل هیچ ارتباطی به تعداد افرادی که یک اپلیکیشن را نصب می‌کنند، ندارد. راه‌حلی که گوگل برای کسب درآمد توسعه‌دهندگان معرفی کرده، محصولات پاداش داده شده نام دارد. این عمل به کاربران برنامه‌ها و بازی‌های رایگان امکان دریافت سکه و پاداش را در ازای تماشای یک فیلم تبلیغاتی می‌دهد. این گزینه از نظر مالی یک گزینه منطقی به نظر می‌رسد اما صرفه‌جویی در زمان، این کار را دشوار می‌کند.

این قابلیت حتی توسعه‌دهندگان را هم خوشحال می‌کند، اما ممکن است برخی از کاربران واکنش‌هایی به این امکان نشان دهند. البته واکنش‌های کاربران به این موضوع که فیلم‌های تبلیغاتی چگونه و به چه شکلی در این اپ‌ها به نمایش درمی‌آیند، بستگی خواهد داشت.

البته طبق تجربه‌های کاربران و ما، این قابلیت هنوز هم جای کار دارد، زیرا پخش شدن این فیلم‌ها به صورت تمام صفحه در میان یک بازی و یا هنگام استفاده از یک اپ کاربردی، به طوری‌ که کاربر هیچ کنترلی روی صفحه نمایش خود نداشته باشد، باب میل کسی نخواهد بود.

ویدیو‌های تبلیغاتی معمولا در برنامه‌های رایگان که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، به نمایش درآمده‌اند و امروزه طیف بزرگی از برنامه‌هایی که دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند، از این ویدیو‌ها برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

برای مثال، سرویس پخش موسیقی پاندورا به مدت طولانی رایگان بود و تبلیغات درون برنامه‌ای هم داشت، پس از ظهور سرویس‌های جدید و رقابت این شرکت با اسپاتیفای، پاندورا تصمیم گرفت تا از ویدیوهای تبلیغاتی پاداش‌دار استفاده کند. امروزه کاربران پاندورا می‌توانند یک آگهی تبلیغاتی ویدیویی را به جای پرداخت حق اشتراک ماهانه تماشا کنند.

اما این بحث در مورد اپ استور شرکت اپل متفاوت است، همانطور که طبق آمارها مطلع شده‌اید، درآمد اپ استور دوبرابر درآمد گوگل پلی بوده است. حتی اپل در برخی از موارد، توسعه‌دهندگان را تحت فشار قرار می‌دهد تا از این ویدیو‌های تبلیغاتی استفاده نکنند، زیرا رشد درآمد اپ استور با رشد درآمد توسعه‌دهندگان ارتباط مستقیم دارد.

البته بیشترین جبهه از مخالفان آگهی‌های ویدیویی، کاربران اندروید هستند. زیرا کاربران این سیستم‌عامل، خیلی کمتر از کاربران iOS برای خرید یک اپ و یا پرداخت درون برنامه‌ای یک بازی، پول خرج می‌کنند. به همین دلیل بوده که توسعه‌دهندگان اندروید به دنبال ارایه برنامه و یا بازی خود در اپ استور هستند.

گوگل اعلام کرده که نسخه بتای ویدیو‌های پاداش‌دار در کنسول پلی، برای توسعه‌دهندگان در دسترس است و آن‌ها می‌توانند از این قابلیت (نه خوب و نه بد)، استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس