زن مظنون به قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون آزاد شد


زن مظنون به قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون آزاد شد
یک زن اندونزیایی که در سال ۲۰۱۷ به قتل برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی متهم شده بود، امروز (دوشنبه) پس از آنکه دادگاهی در مالزی اتهامات قتل علیه او را لغو کرد، آزاد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پس از صدور حکم دادگاه برای آزادی سیتی آسیه ۲۶ ساله که متهم به قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی بوده است، او از شادی گریست. "دوآن تی هونگ" یک زن دیگر متهم در این پرونده است. این دو زن متهم به مسموم کردن برادر ناتنی کیم جونگ اون با مایع سمی وی‌ایکس در فوریه ۲۰۱۷ در فرودگاه کوآلالامپور شدند و تکلیف متهم دوم هنوز روشن نیست.

از زمان مسموم شدن کیم جونگ نام این گمانه‌زنی مطرح شد که او قربانی توطئه‌ای از سوی عوامل کره‌شمالی شده است که مالزی را ساعاتی پس از این قتل ترک کردند و این دو زن تنها مهره‌های یک ترور سیاسی بودند. وکیل آسیه تاکید کرد: ما همچنان معتقدیم که او قربانی دیگران شده است. هنوز هم معتقدم که کره‌شمالی ارتباطی با این ماجرا دارد.

دادگاه این متهم ۲۶ ساله دسامبر گذشته متوقف شد. دادستان‌ها امروز در جلسه دادگاه گفتند که اتهام قتل از این خانم برداشته می‌شود. هنوز هیچ توضیحی در رابطه با آن داده نشده است. این زن پس از آزادی تا خودروی سفارت اندونزی که بیرون دادگاه منتظر بود، همراهی شد. با وجود اینکه دادگاه سیتی آسیه را آزاد کرده است اما درخواست وکیل او برای تبرئه کامل رده شده است و در صورتی که شواهد جدیدی به دست آید، او فراخوانده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز