تخریب تابلوی دولت توسط صدا و سیما


تخریب تابلوی دولت توسط صدا و سیما

ظاهرا صداوسیما شمشیر علیه دولت را از رو بسته است و دیگر تلاشی برای هجمه پنهان ندارد و خیلی واضح و علنی سعی در بی‌اعتماد کردن مردم به مسئولان دولت را دارد. آنچه صداوسیما انجام می‌دهد تفاوتی با تجمع دلواپسان قم و پلاکاردهای آنان ندارد و هر دو طیف یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند اما دولت و به‌ویژه رئیس‌جمهور اعتنایی به تخریب‌های آنان ندارند و تلاش خود را صرف رفع مشکلات و افزایش وحدت در جامعه می‌کند. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز نقش پیام‌رسانی به مردم در راستای امیدبخشی را دارد چنانکه روز شنبه با تاکید بر اینکه دولت منتقدان خود را دلسوز می‌داند و با دیده احترام نظرات آنها را به منظور رفع اشکالات به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: «آن چیزی که نگران کننده است تخریب دولت در شرایط جنگ اقتصادی است؛ تخریب روحیه و تهدید مدیران دولت در این شرایط ناشایست و نادرست است.»

البته اسحاق جهانگیری پیش از این هم در بیان سکوت دولت در برابر رفتارهای مخالفان غیر دلسوز چنین توئیت کرده بود: ‌«همه حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود را می‌توان ظرف ۵ دقیقه جواب داد. وقتی زمان آن برسد حتما جواب خواهیم داد اما الان شرایط کشور به گونه‌ای است که هیچ موضوعی و هیچ دغدغه‌ای مهم‌تر از اداره کشور و رفع مشکلات زندگی مردم نیست. به همین دلیل ما به خاطر مردم و کشورمان باید برخی از ادعاها را تحمل کنیم.»این توئیت جهانگیری برای مخالفان دولت سنگین بود و از هر طرف به انتقاد از معاون اول رئیس‌جمهور پرداختند.

یک رسانه دلواپس نوشت: «چرا از این زبان تیز در مواجهه با اروپایی‌ها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنید؟ مگر نه اینکه این اروپایی‌ها الان ۱۰ماه است ما را سر کار گذاشته‌اند و کانال مالی‌شان هم هنوز روی هواست؟ این انصاف است که ایشان ۵ دقیقه هم برای پاسخ دادن به بهانه‌‌های اروپا وقت نگذارد واقعا؟» رسالت نوشت: «به‌عنوان یک کارشناس رسانه هرچه فکر کردم در این پنج دقیقه پاسخگویی چه اتفاقی خواهد افتاد ذهنم به جایی قد نداد. پیش خودم فکر کردم تمام این چشم‌بندی‌ و کار خارق‌العاده را می‌شود در یک کلمه معجزه‌آسا جمع کرد و آن واژه‌ای نیست جز «زنوناوین». رئیس‌جمهور در مورد این واژه در یک سخنرانی به تفصیل سخن گفته و مردم هم در جریان هستند. این پاسخ حتی در شب اول قبر حضرات نکیر و منکر را قانع می‌کند تا چه رسد به مردم!» و سایر رسانه‌های دلواپس همین مشی را پیش گرفتند.

تلاش تابلوی صداوسیما علیه دولت

اما در این میان جلز و ولز صداوسیما جالب بود که به انحای مختلف به تخریب دولت و بی‌اعتماد کردن دولتمردان پرداخت. برنامه «حالا خورشید» که نشان داده تمایلی به افزایش اعتماد مخاطبانش به دولت را ندارد به توئیت جهانگیری واکنش نشان داد. رضا رشید‌پور گفت: ‌«نامحرم کردن مردم درست نیست و باید جواب انتقادها را داد» اما ظاهرا مسئولان صداوسیما با اظهارات رشیدپور قانع نشدند پس این بار وظیفه تضعیف دولت را به دلاوری سپردند که او هم در شبکه ۲ سیما به توئیت معاون اول رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: «اگر آقای جهانگیری لطف کنند ۵ دقیقه از خدمت به ما صرف نظر و استراحت کنند تا ما یک نفسی بکشیم، دوباره ان‌شاءا... برگردند و به ما خدمت کنند. اگر ۵ دقیقه به ما مجال بدهند، تشکر می‌کنیم. نمی‌دانم چطور می‌خواهند در ۵ دقیقه به پراید ۵۰میلیونی، گوشت ۱۲۰ هزار تومانی و دلار ۱۳ هزار تومانی جواب دهند».

یاسمین طالقانی

a​rmandaily.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور