روش های جلوگیری و رفع درد زانو با چند توصیه خانگی و طبیعی


درد زانو ممکن است ادم را از انجام کار های روزانه باز دارد. با بالا رفتن سن پوکی استخوان ها به  سراغ ما می آید و همین پوسیدگی است موجب درد زانو می شود بنابراین باید از همان ابتدا تغذیه ای مفید و سالم داشته باشیم تا در پیری و میانسالی این درد به سراغمان نیاید راهکار های طبیعی بسیاری برای رفع درد زانو وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانیم از شر...

تبليغ

درد زانو ممکن است ادم را از انجام کار های روزانه باز دارد. با بالا رفتن سن پوکی استخوان ها به سراغ ما می آید و همین پوسیدگی است موجب درد زانو می شود بنابراین باید از همان ابتدا تغذیه ای مفید و سالم داشته باشیم تا در پیری و میانسالی این درد به سراغمان نیاید راهکار های طبیعی بسیاری برای رفع درد زانو وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانیم از شر این درد خلاص شویم.

رفع درد زانو با روش های ساده و طبیعی

زانو درد ممکن است در اثر آرتروز ،آسیب دیدگی، اضافه وزن، کمبود کلسیم،یا بلند کردن وزنه سنگین ایجاد شود و منجر به بروز درد زانو شود که با استفاده از روش های خانگی ساده و نیز روش های طبیعی درمان زانو درد می توان این درد را تسکین داد.

راه های درمان

ماساژ پا با روغن های گیاهی مانند روغن بادام تلخ، روغن زنجبیل، روغن سیاه دانه که تاثیر زیادی در رفع درد زانو دارند، می توانید هر سه روغن را با هم ترکیب کنید سپس منطقه مورد نظر را باید به صورت دورانی به مدت ۱۵دقیقه خوب ماساژ دهید تا روغن جذب شود سپس با استفاده از باند زانوی خود را ببندید تا گرم شود .این کار را می توانید روزی دوبار انجام دهید.

زمانی که درد زانو ناشی از پوکی استخوان باشد باید کلسیم بیشتری به بدنمان وارد کنیم هر چند اگر این کار دیر شده باشد ولی باز هم باید این ماده ضروری را از طریق مصرف مواد لبی بیشتر که حاوی کلسیم هستند استفاده کنیم.

استفاده از چربی مفید امگا۳ چه بصورت دریافت آن از طریق مواد غذایی یعنی خوردن ماهی و چه بصورت مصرف کپسول ان که برای بدن ضروری است زیرا امگا۳ خاصیت ضد التهابی دارد سبب کاهش درد استخوان ها و التهاب های مفصلی می شود و برای درمان زانو درد توصیه می شود.

استفاده از مخلوط عسل و دارچین که هر دو دارای طبع گرم هستند تاثیر شگفت انگیزی در رفع درد زانو دارد با ماساژ دادن این مخلوط روی زانو گردش خون بیشتر شده و درد آرام تر می شود سپس زانوی خود را محکم ببندید.

استفاده از زنجبیل که هم می توانید دم کرده آن را بنوشید یا می توانید به صورت موضعی برای تسکین درد زانو استفاده کنید.

استفاده از کمپرس آب گرم ساده ترین روشی است که می تواند نتیجه خوبی به ما دهد.

ورزش کردن و تقویت کردن پا با استفاده از ورزش های مخصوص می توانید به راحتی آن ناحیه را در مقابل درد تقویت کنید چرا که بی تحرکی باعث تحلیل رفتن منطقه مورد نظر می شود هر چه عضلات پا قوی تر شوند به مفصل زانو فشار کمتری وارد می شود. برای آشنایی با انواع ورزش برای زانو درد کلیک نمایید.

راه های جلوگیری از درد زانو

هیچوقت به مدت طولانی نایستید و ننشینید زیرا فشار بسیار زیادی به مفصل زانو وارد می شود هر حرکتی که باعث شود زانوی شما بیش از حد معمول خم شود ممنوع است زیرا خم شدن بیش از ۹۰درجه به زانو ها آسیب جدی وارد می کند اجتناب کردن از کار های خیلی سنگین که به زانو فشار بیاورد. استفاده نکردن از کفش های پاشنه دار. حفظ تعادل وزن خود زیرا وزن زیاد باعث سریع روند پوسیدگی استخوان های زانو می شود. جای دادن مواد غذایی با کلسیم و آهن بیشتر برای جلوگیری از پوسیدگی مفاصل در سنین بالا تر.

با رعایت این نکات ساده دیگر نیازی به راه های رفع درد زانو نخواهید داشت.

منبع : آرگا



تبليغ

بيشترين بازديد امروز در گروه سلامت


کامنت‌ها (0)

امتیاز 0 از 5 بر اساس نظر 0 نفر
کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
امتیاز دهید:
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ