دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگل


مجله آنلاین موبنا –  ولی یکی از نقاط مشترک همه این رسانه های اینترنتی چیست؟ اگر کمی به اپلیکیشن های بالا توجه کنید، متوجه خواهید شد که نقطه مشترک همه آن ها ارتباط برقرار کردن با دیگران است، این برقراری ارتباط به کمک یک اپلیکیشن دیگر انجام میشود که کیبورد نام دارد. حال گوگل به اهمیت کیبورد پی برده و اپلیکیشنی جامع توسعه و ارائه داده که Gboard نام...

مجله آنلاین موبنا – ولی یکی از نقاط مشترک همه این رسانه های اینترنتی چیست؟ اگر کمی به اپلیکیشن های بالا توجه کنید، متوجه خواهید شد که نقطه مشترک همه آن ها ارتباط برقرار کردن با دیگران است، این برقراری ارتباط به کمک یک اپلیکیشن دیگر انجام میشود که کیبورد نام دارد. حال گوگل به اهمیت کیبورد پی برده و اپلیکیشنی جامع توسعه و ارائه داده که Gboard نام دارد. اپلیکیشنی که با بیش از یک میلیارد دانلود به معروفترین کیبورد جهان تبدیل شده است.

Gboard ابتدا در اردیبهشت 1395 برای سیستم عامل IOS منتشر شد و بعد از چند ماه در آذر ماه همان سال برای کاربران سیستم عامل اندروید هم عرضه شد و در کمتر از دو سال به این تعداد دانلود رسید. چیزی که جیبورد را به این حد از محبوبیت رسانده سادگی رابط کاربری، امکان شخصی سازی، ویژگی های جذاب، سرعت و هوش مصنوعی آن است.

دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلتم های متنوع رابط کاربری

امکانات و ویژگی های Gboard

ویژگی ها و امکانات Gboard بسیار متنوع و زیاد است که باعث شده استفاده از آن ترفند های زیادی داشته باشد (برای مطالعه ترفند ساخت گیف اینجا رو کلیک کنید)، در ادامه تعدادی از ویژگی ها و امکانات این کیوبرد همه کاره را آورده ایم تا با قدرت این اپلیکیشن بیشتر آشنا شوید.

Glide Typing: این ویژگی جذابیت بسیار زیادی دارد و لذت تایپ کردن را چندین برابر میکند. این ویژگی به این صورت است که اگر انگشت خود را بین حروف بکشید، جیبورد با استفاده از هوش مصنوعی کلمه مورد نظر شما را حدس خواهد زد! به عنوان مثال اگر انگشت خود را از حرف “س” به سمت “ل” و بعد “ا” و در آخر به سمت “م” ببرید، گوگل کلمه “سلام” را تایپ خواهد کرد. هوش مصنوعی این اپ به قدری قدرتمند است که به ندرت اشتباه میکند، همچنین رفته رفته سبک نوشتاری و کلمات جدید را نیز فرا میگیرد.
دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلGlide Typing
Voice Typing: تایپ با صدا، دیگر ویژگی منحصر به فرد جیبورد است که به لطف تکنولوژی تشخیص صدای گوگل ممکن شده. البته نباید انتظار داشته باشیم که دقت آن در زبان فارسی هم کاربر را متعجب کند. Handwriting: امکان تشخیص دستخط این اپلیکیشن هم شما را حیرت زده خواهد کرد که البته دقت آن در زبان انگلیسی بسیار بالا ولی در زبان فارسی کمی پایین است. Search and share: اگر دکمه “G” در سمت راست و بالای کیبورد را بفشارید به موتور جستجوی گوگل دسترسی خواهید یافت. با این ویژگی میتوانید هنگام چت با دوستان، مطلب مورد نظر را جستجو و نتیجه را با آن ها به اشتراک بگذارید.
دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلGoogle Search
Emoji Search: اگر کلمه “خانه” یا “مدرسه” را در جیبورد تایپ کنید، در نوار بالای کبورد، اموجی های مرتبط با این دو کلمه نمایان میشود تا به راحتی بتوانید اموجی مورد نظر خود را از بین صد ها اموجی سیستم عامل گوگل پیدا کنید. GIF: حتماً پیش آمده که هنگام چت با دوستان کلمات نتوانند منظور و احساس شما را بیان کنند، گوگل به این موقعیت فکر کرده و امکان جستجو و ارسال گیف های مرتبط را برایتان فراهم کرده است.

محیط برنامه جیبورد

دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلمحیط برنامه

کار با اپلیکیشن بسیار ساده و تنظیمات مختلف به آسانی قابل تغییر است. برای ورود به بخش تنظیمات باید انگشت خود را روی آیکون اموجی (در عکس مشخص است) نگه داشته و بعد انگشت خود را روی چرخ دنده ببرید.

دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلورود به بخش تنظیمات

همانطور که در تصویر زیر پیداست، در بخش تنظیمات گزینه های Language (زبان کیبورد)، Preference (تنظیمات کیبورد)، Theme (انتخاب تصویر زمینه برای کیبورد)، Text Correction (تنظیمات مربوط به تایپ)، Glide typing (تنظیمات مربوط به تایپ با کشیدن انگشت)، Voice typing (تایپ با تشخیص صدا)، Dictionary (کلمات مربوط به کلمات جدید)، Search (تنظیمات مربوط به جستجو) و Advanced (برای تنظیمات پیشرفته) وجود دارند.

دانلود Gboard نسخه v8.0.5.2366 – کیبورد همه کاره گوگلبخش تنظیمات

با نگه داشتن انگشت بر روی همان آیکون و کشیدن آن بر روی آیکون سمت چپ هم میتوانید کیبورد را کار با یک دست مناسب سازی کنید.

تغییرات نسخه v8.0.5.236672778

پشتیبانی از زبان های جدید رفع برخی باگ ها و مشکلات

دانلود Gboard با لینک مستقیم

اسمارت فون های مختلف با پردازنده های 32 یا 64 بیتی باید نسخه های متفاوتی را دانلود کنند، در ادامه دو نسخه که برای پردازنده های arm یا arm64 توسعه یافته اند را آورده ایم تا با توجه به نوع پردازنده اسمارت فون خود، نسخه مناسب را دانلود کنید.

دانلود نسخه v8.0.5.236672778 ورژن ARM

دانلود نسخه v8.0.5.236672778 ورژن ARM64

منبع: اندروید زوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اپلیکشن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد