جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن/ سازمان ملل مسئول جنایت کشتار جمعی در یمن است


جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن/ سازمان ملل مسئول جنایت کشتار جمعی در یمن است

خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت یمن از شهادت دستکم 21 زن و کودک در حملات هوایی بی وقفه شب گذشته مزدوران سعودی به ناحیه کشر در استان حجه خبر داد.

جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن/ سازمان ملل مسئول جنایت کشتار جمعی در یمن است
خبرگزاری آریا- وزارت بهداشت یمن از شهادت دستکم 21 زن و کودک در حملات هوایی بی وقفه شب گذشته مزدوران سعودی به ناحیه کشر در استان حجه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی، صبح دیروز (یکشنبه) پانزده بار به مناطق مختلف شهر «کشر» در استان «حجه» در شمال غرب یمن حمله کردند.
بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد بیش از بیست زن و کودک در حملات به منازل غیرنظامی‌ها در این شهر کشته یا زخمی شده‌‌اند و عملیات جست‌وجو و پیدا کردن قربانیان از لابه‌لای آوار منازل تخریب شده ادامه دارد.
در ادامه این گزارش آمده، حملات به منطقه «طلان» در مرکز کشر منجر به تخریب پنج منزل شده است؛ جنگنده‌های ائتلاف خودروهای اورژانس را در این منطقه هدف قرار دادند و مانع از کمک‌رسانی به زخمی‌ها شدند.
در همین حال شبکه المسیره به نقل از وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد جنگنده های متجاوزان سعودی بیش از 30 بار به ناحیه کشر در استان حجه یمن حمله کردند. در حالی که جهانیان روز جهانی زن را جشن می گرفتند اکثر قربانیان حمله متجاوزان سعودی در ناحیه کشر در استان حجه یمن زنان بودند.
براساس گزارش ها شمار شهدای این حملات که اکثر آنها زن و کودک بودند به 21 نفر افزایش یافته است. شش کودک و زن که در فاجعه حمله متجاوزان به منطقه کشر در استان حجه یمن زخمی شده بودند به بیمارستان صنعاء انتقال داده شدند. یکی از کودکانی که به بیمارستان صنعاء منتقل شد نوره خالد الزیل 13 ساله بود که به محض رسیدن به بیمارستان صنعاء به شهادت رسید.
وزارت بهداشت یمن از جامعه جهانی و همه کسانی که وجدان انسانی بیدار دارند خواست به آنچه طی 4 سال گذشته در یمن رخ داده است توجه کنند. و اینکه سازمان ملل متحد از جهت اخلاقی و انسانی مسئول ادامه یافتن جنایت ها در یمن است. سازمان ملل متحد درخصوص قتل عام مستقیم و غیر مستقیم مردم یمن سکوت می کند. تلاش ها برای بیرون کشیدن پیکرهای شهدا که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در ناحیه کشر در استان حجه ادامه دارد. به علت ضعف تجهیزات پزشکی که نتیجه محاصره و جنگ است امداد رسانی به شکل مناسب صورت نمی گیرد.
ائتلاف سعودی جمعه گذشته نیز با حمله به شهر کشر دوازده عضو یک خانواده یمنی را کُشت یا زخمی کرد.
جدیدترین بررسی‌های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می‌دهد که نزدیک به 100 غیرنظامی در سال 2018 در این کشور به طور هفتگی به علت درگیری‌های نظامی کشته یا مجروح شده‌اند. به نوشته وبگاه «العربی» آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود پنج هزار نفر بوده است.

حمله متجاوزان به مناطق مسکونی الحدیده
شبکه تلویزیونی المسیره از حمله توپخانه ای متجاوزان سعودی به منطقه بازار الحلقه و مناطق اطراف هتل های الاتحاد و القمه در منطقه مسکونی الحدیده خبر داد.
این شبکه در خبری دیگر از شلیک 4 موشک و 35 گلوله توپ توسط مزدوران متجاوز سعودی به مناطقی در شهر التحیا در استان الحدیده یمن خبر داد.
در خبری دیگر شبکه تلویزیونی المسیره از کشته و زخمی شدن چند تن از مزدوران متجاوز در پی ناکام ماندن عملیات نفوذ آنها به شمال بخش حیس در جنوب استان الحدیده یمن خبر داد.

شلیک موشک های بدر پی 1 و زلزال 1 به مواضع مزدوران سعودی
نیروهای مشترک یمن ،مواضع مزدوران متجاوز سعودی را با موشک های بالستیکی بمباران و شماری را در جبهه های میدی ،عسیر و نجران کشته و زخمی کردند.
یک منبع آگاه در نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: متجاوزان سعودی درطی سه روز،بیش از 600 بار آتش بس الحدیده را نقض کردند.
یگان موشکی و توپخانه ای ارتش یمن و کمیته های مردمی با ادامه حملات خود، ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران را هدف قرار داد.
یگان موشکی نیز با شلیک موشک بالستیک بدر پی 1 ،تجمع مزدوران را در صحرای میدی در استان حجه در شمال غربی یمن هدف قرار داد و اصابت دقیق موشک به هدف تلفات سنگینی بر جای گذاشت .
این یگان هم چنین با شلیک دو موشک زلزال 1 به تجمع مزدوران در عسیر و چندین گلوله به گذرگاه علب شماری را زخمی کرد.
یک منبع نظامی هم چنین از شلیک زلزال 1 به تجمع مزدوران ارتش سعودی در مربع الحماد در نجران و انهدام دو خودروی مزدوران و زخمی و کشته شدن شرنشینان آن خبر داد.
تجمع مزدوران در الربعه در صحرای الاجاشر نیز هدف گلوله های توپخانه ای یمن قرار گرفت و زخمی و کشته شدن شماری را به دنبال داشت .
واحد تک تیرانداز وابسته به نیروهای مشترک نیز از اجرای 16 عملیات تک تیراندازی و هدف گیری مزدوران سعودی در شرق کوه الدود و جحفان در قطاع جیزان و السدیس و الحمکاد و رشاحه در نجران خبر داد.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفت متجازوان سهودی طی 72 ساعت ، 672بار اتش بس الحدیده را نقض کردند.
وی افوزد : سازمان ملل و نماینده ویژه این سازمان و رئیس تیم ناظران با ادامه نقض اتش بس الحدیده توسط متجاوزان ، باید به مسئولیت خود عمل کرده و انان را ناقض هر توافق اتش بس اعلام کنند که هرگز به دنبال صلح نیستند.

سازمان ملل مسئول جنایت کشتار جمعی در یمن است
احزاب سیاسی یمن یکشنبه شب با انتشار بیانیه ای مشترک در واکنش به حمله هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به استان حجه یمن که بیش از 30 کشته برجا گذاشت، سازمان ملل متحد را مسئول این جنایت متجاوزان به یمن عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، در بیانیه احزاب سیاسی مخالف جنگ علیه یمن آمده است: سکوت سازمان ملل متحد در برابر جنایت ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان یمنی چراغ سبزی است به آن ها برای انجام جنایت های بیشتر و ریختن خون بیگناهان.
این بیانیه می افزاید: سازمان ملل متحد و همه نهادهای وابسته به آن با سکوت در برابر کشتار جمعی شریک در کشتار مردم یمن هستند و جنایات منطقه طلان یکی از این موارد به شمار می آید.
براثر حمله روز یکشنبه جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی به شهرستان کشر واقع در استان حجه در غرب یمن، دستکم 30 تن کشته شدند.
احزاب و فراکسیون های سیاسی یمن ارتکاب ائتلاف سعودی به چنین جنایت هایی را نشان از ضعف و ناتوانی آن ها در دستیابی به پیروزی در مقابل نیروهای یمنی عنوان کرده است.
در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده تا در محاسبات خود پیرامون جنگ یمن بازنگری کند.
احزاب سیاسی یمن تاکید کردند که در کنار ارتش و کمیته های مردمی یمن برای مقابله با متجاوزان خواهند ایستاد و پایداری نیروهای یمن در مقابل ائتلاف سعودی را ستودند.
حزب ناصری یمن جنایت در حق زنان و کودکان در ناحیه کشر را نشانه ناتوانی و عاجز بودن متجاوزان و شکست آنها دانست و تاکید کرد جنایت کشر نشان دهنده ادامه داشتن مشارکت بین المللی در تجاوز به یمن است.
ائتلاف احزاب سیاسی مخالف تجاوز در یمن هم اعلام کرد: "ادامه داشتن کشتار و قتل عام در یمن نشان از خوی وحشیگری متجاوزان به یمن دارد. سازمان ملل متحد با سکوت در قبال کشتار مردم یمن شریک متجاوزان در قتل عام مردم یمن است".

واکنش ایران به جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با وحشیانه خواندن حمله جنگنده های متجاوز ائتلاف سعودی به شهروندان یمنی در «طلان» این اقدام متجاوزین را شدیداً محکوم کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با وحشیانه خواندن حمله جنگنده های متجاوز ائتلاف سعودی به شهروندان یمنی در «طلان» در بخش کشر‌ در استان حجه که در نتیجه آن حداقل 20 زن و کودک یمنی به شهادت رسیدند، این اقدام متجاوزین را شدیداً محکوم کرد.
قاسمی با ابراز تاسف از سکوت سازمان ها و محافل حقوق بشری در قبال جنایات جنگی و ضدبشری متجاوزین به یمن، افزود: زنان و کودکان بی گناه و بی پناه یمنی که پس از سالها تحمل قحطی و آثار فاجعه انسانی ایجاد شده در این کشور، هر روز با بیرحمانه ترین شکل ممکن، قربانی تسلیحات اهدایی و فروخته شده برخی کشورهای غربی به متجاوزین هستند، تا زنده اند صدای مظلومیت شان شنیده نمی شود اما آنان با مرگ مظلومانه خود سند شرمساری مدعیان دروغین حقوق بشر را برای همیشه تاریخ امضا می کنند. مدعیانی که نه تنها در برابر کشتار روزانه زنان و کودکان در یمن سکوت می کنند بلکه با فروش تسلیحات به متجاوزین، در این جنایات شریک اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان