رضا حمزه لو کیست؟ / از شراکت با مهدی جهانگیری در دولت احمدی نژاد تا مجمع تقریب


او در این پرونده  متهم است به اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ار حاصل از صادرات شرکت‌های تولید کننده محصول، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 7 میلیارد و 65 هزار یورو

به گزارش فردا پرونده پتروشیمی این روزها به جنجال بزرگی تبدیل شده است. مرجان شیخ الاسلامی همسر مهدی خلجی ضدانقلاب معروف اولین فرد این پرونده بود که خبر آن مانند بمب در فضای رسانه ای کشور منفجر شد.

اما همه شواهد و ابعاد پرونده نشان می دهد که ممکن است برجسته شدن نام یک زن فراری تنها یک مفر باشد برای مهره های اصلی این فساد بزرگ که چرخش مالی آن به رقم عجیب 6 میلیارد یورو می رسد.

رضا حمزه لو کیست؟ / از شراکت با مهدی جهانگیری در دولت احمدی نژاد تا مجمع تقریب

بزرگ ترین سهام دار شرکت بازرگانی پتروشیمی شرکت سرمایه گذاری ایران است که مهم ترین نام مطرح در آن علینقی خاموشی سرمایه دار بزرگ و رییس اسبق بنیاد مستضعفان است. نام دیگری که این روزها با این پرونده مطرح شد رضا حمزه لو رییس سازمان سخا از زیر مجموعه مجمع تقریب مذاهب با ریاست حجت اسلام محسن اراکی است.

حمزه لو سال 88 به ریاست شرکت بازرگانی پتروشیمی انتخاب شد. او البته همان سال بعد به عضویت هیات مدیره شرکت پر سر و صدای سمگا نیز بود. سمگا همان شرکتی است که مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور فعلی نیز در آن عضویت داشت و از حمایت ویژه رحیم مشایی نیز برخوردار بود.

او در این پرونده متهم است به اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ار حاصل از صادرات شرکت‌های تولید کننده محصول، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۷ میلیارد و ۶۵ هزار یورو.

از طرف دیگر عصر شهروند نیز گزارشی پیرامون حمزه لو داده است. به نوشته این سایت رضا حمزه لو، اوایل اسفند سال هشتاد و هشت به مدیرعاملی شرکت بازرگانی پتروشیمی منصوب شده بود. او ششمین انتصاب مهندس عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی در سال پر فراز و نشیب ۸۸ در دولت دوم محمود احمدی نژاد بود. او، جایگزین «داوود شاد دل» شده بود که پس از برکناری، «مشاور مدیرعامل صنایع پتروشیمی در امور موصوف» شد.

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۷۸۲ مورخ ۱۱ بهمن سال ۹۱، او، به همراه عباس صمیمی، به عضویت در هیات مدیره سمگا در آمده و این بار، رضا حمزه لو، به نمایندگی شرکت پیمان قصر سفید گلنان (سهامی خاص)، وارد هیات مدیره این غول صنعت گردشگری ایران می شود. این حکم انتصاب، ۳ سال پس از انتصاب رضا حمزه لو به سمت مدیرعاملی شرکت بازرگانی پتروشیمی صادر شد. شرکت پیمان قصر سفید گلنان، شهریور ۹۰ نیز به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت سمگا معرفی شده بود.

بر اساس آگهی شماره۲۷۴۳۳/ت۳۲/۸۸ روزنامه رسمی (بهمن ۸۸)، مهندس رضا حمزه لو، یکی از اعضای هیات مدیره شرکت سمگا است که توسط مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رییس جمهور در اواخر دهه هشتاد خورشیدی، ثبت شده و به بورس آمد. مهندس رضا حمزه لو در این شرکت، نماینده شرکت سرمایه گذاری هزاره سوم بود که سهامی عام است. او مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هزاره سوم (سهامی عام) و عضو هیات مدیره این شرکت نیز محسوب می شد. شرکت سرمایه گذاری هزاره سوم، ۲ مهر ماه ۱۳۸۴ با شماره ۲۵۴۹۰۰ ثبت شد.

شرکت تعاونی اعتبار مولی الموحدین، از موسسان این شرکت بود.

به نظر می رسد حضور رضا حمزه لو در این پرونده نشان دهنده ابعاد مهم آن و نیز احتمال وجود شاه مهره های دیگری باشد که برخورد با آن ها از مهم ترین وظایف قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود