بی توجهی به بیانیه رهبر انقلاب خسارت بار است


بی توجهی به بیانیه رهبر انقلاب خسارت بار است

قم- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز روحانیت نقش کلیدی و مرزبانی دین و انقلاب را دارد؛ اگر روحانیت نسبت به بیانیه رهبر انقلاب در مورد دهه پنجم انقلاب بی تفاوت باشد، باید منتظر خسارت باشد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در درس اخلاق این هفته مدرسه فقهی انوار طاها قم افزود: طلبه امروز ما نباید نسبت به سخنان و بیانیه رهبر انقلاب در مورد دهه پنجم انقلاب بی تفاوت باشد؛ باید آن را مورد مطالعه و تحقیق قرار داد و مباحث آن را یادداشت و حتی برای دیگران نقل کرد.
وی خاطرنشان کرد: این سخنان ثمره 40 سال انقلاب اسلامی ایران می باشد و فراز و فرود 40 سال انقلاب در این بیانیه برجسته شده است؛ با این انقلاب، اسلام و حوزه حیات تازه ای گرفت.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

* رسالت شیخ عبدالکریم حایری
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در گذشته به شیخ عبدالکریم حایری ایراد می گرفتند؛ چرا با رضا شاه نمی جنگید، پاسخ می داد، باید حوزه را نگه دارم، اگر حوزه ای نباشد، کاری نمی شود کرد.
وی خاطرنشان کرد: آن فضا فراهم شد تا امام خمینی اقدام به کار بزرگی کردند و انقلاب عظیمی را به وجود آوردند.
آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند؛ «اگر کسی از نصرت رهبرش خوابش ببرد، با لگد دشمن بیدار می شود». شما طلاب باید دیده بان نظام و انقلاب باشید، درس بخوانید و از نظر تهذیبی و اخلاقی مراقب باشید.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: حضرت امام علی(ع) برای مشورت شاخص مشخص می کنند؛ «از کسانی مشورت بگیرید که خداترس و خیرخواه باشند، آینده مشورت گیر برای مشورت دهنده مهم باشد».
وی گفت: امروز همسران برای مشاوره به مرکز مشاوره مراجع می کنند، متاسفانه مشاوره ای که به زوجین داده می شود، بر اساس آموخته های فرهنگ غربی است و هیچ سنخیتی با مبانی دینی ندارد.
7406/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس