نگرانی و هشدار دموکرات‌ها درباره برنامه ترامپ| آیا ترامپ در حال حرکت به سوی جنگ با ایران است؟


واقعیت آن است که مغزهای متفکر پشت‌پرده سیاستگذاری کاخ سفید در قبال ایران همان افراد و نهادهایی هستند که حمله نظامی علیه عراق را تئوریزه و برنامه‌ریزی کردند: بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD)، فرانک گافنی، مرکز برای سیاستگذاری امنیتی (CSP) و جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری امریکا. مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ کتابی را همراه...

آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- دموکرات‌ها در سنا اخیرا در تلاش بودند تا با تصویب قانونی تازه دست ترامپ را برای ایجاد جنگی تازه به خصوص علیه ایران ببندند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی درباره نگرانی نمایندگان دموکرات درباره اقدام نظامی احتمالی ترامپ علیه ایران می‌نویسد: "دو رییس‌جمهوری جمهوریخواه سابق آمریکا این کشور را در میانه جنگ‌های خاورمیانه به حال خود رها ساختند. نخستین مورد مرتبط با جنگ خلیج فارس بود که یک پیروزی بحث‌برانگیز اما تاکتیکی را به همراه داشت و دومی که به منافع ملی آمریکا آسیب رساند. اگرچه ترامپ آشکارا اقدامات جنگ‌طلبانه روسای جمهوری پیشین آمریکا را رد کرده است با این حال، خروج‌اش از برحام همگان را به تعجب واداشت. همگان از خود پرسیدند: آیا ترامپ سعی دارد در میدان جنگ و منازعه بر ایران چیره شود؟ دموکرات در مجلس نمایندگان امریکا ظاهرا این چنین فکر می کنند. "تام اودال" و "دیک دوربین" از سناتورهای دموکرات هر دو در یادداشت تازه ای نوشته اند که شانزده سال پس از حمله امریکا به عراق ما شاهد مناقشه غیر ضروری دیگری در خاورمیانه براساس منطقی معیوب و گمراه کننده هستیم. آنان سیاست ترامپ علیه ایران را دنباله سیاست شکست خورده دولت سابق امریکا در قبال عراق قلمداد کرده‌اند".

نشنال اینترست" در ادامه می‌نویسد: "واقعیت آن است که مغزهای متفکر پشت‌پرده سیاستگذاری کاخ سفید در قبال ایران همان افراد و نهادهایی هستند که حمله نظامی علیه عراق را تئوریزه و برنامه‌ریزی کردند: بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD)، فرانک گافنی، مرکز برای سیاستگذاری امنیتی (CSP) و جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری امریکا. "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی سابق ترامپ کتابی را همراه با "مایکل لدین" درست پیش از انتخابات 2016 منتشر کرده بود. لدین یکی از نئومحافظه‌کاران قدیمی است که استدلال کرده بود آمریکا باید نخست علیه ایران حمله نظامی انجام می‌داد و نه عراق. او کماکان از اقدام نظامی علیه تهران حمایت می‌کند و آن را امکان‌پذیر می‌داند".

نگرانی و هشدار دموکرات‌ها درباره برنامه ترامپ| آیا ترامپ در حال حرکت به سوی جنگ با ایران است؟

این نشریه در ادامه می‌افزاید: "دو سناتور مذکور در یادداشت خود در روزنامه "واشنگتن پست" هشدار می‌دهند که دولت ترامپ در تلاش است تا با القای وجود ارتباط قوی بین القاعده و ایران بهانه‌ای برای جنگ پیدا کند در حالی که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. واقعیت آن است که اظهارات "رودی جولیانی" یار نزدیک ترامپ نیز نشان می‌دهد که سیاست کنونی دولت امریکا تغییر نظام سیاسی در ایران است. علاوه بر بولتون، "مایک پمپئو" وزیر خارحه دولت فعلی امریکا نیز از اساس مخالف با دولت ایران و کلیت نظام سیاسی آن کشور است. در کنار این موضوع باید اظهارات "برایان هوک" نماینده تعیین‌شده دولت ترامپ برای تمرکز بر روی مسائل ایران را قرار داد که با انتشار ویدئویی در مقابل محل سابق سفارت ایران در امریکا اظهار داشت که امیدوار است این سفارت به دولتی دیگر در ایران بازگردانده شود که به ادعای او نماینده واقعی مردم ایران باشد. توجه داشته باشیم که هوک تنها مقام رسمی امریکایی بود که اخیرا به همراه "جارد کوشنر" قدرتمندترین مقام کاخ سفید در دیدار با "محمد بن زاید" شاهزاده اماراتی حضور داشت".

"نشنال اینترست" در پایان می‌نویسد: "از دید تندروهای آمریکایی که اکنون اطراف ترامپ هستند ایران مرکز اصلی صدور افراط‌گرایی به منطقه و جهان است. رودی جولیانی، بولتون و نیوت گینگریج رییس سابق سنا همگی از حامیان مجاهدین خلق (منافقین) هستند. شاید این موضوع احمقانه به نظر برسد اما واقعیت این است که این افراد اطرافیان کنونی رییس‌جمهوری امریکا و تاثیرگذار بر تصمیمات او هستند. باید پرسید آیا دیدگاه آنان به ثبات مطنقه کمک می‌کند؟ سناتورهایی چون دوربین و اودال این چنین فکر نمی‌کنند در نتیجه، می‌خواهند با تصویب قانونی تازه اقدام احتمالی ترامپ برای حمله نظامی علیه ایران را منتفی سازند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر