جداول و اصلاحات بودجه 98 در اختیار نمایندگان نیست


جداول و اصلاحات بودجه 98 در اختیار نمایندگان نیست

تهران- ایرنا- نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: جداول و اصلاحات در مصوبه بودجه98 هنوز چاپ نشده است که علی لاریجانی خطاب به وی اعلام کرد که این اصلاحات چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس در اخطاری با استناد به اصل 84 قانون اساسی اظهارداشت: هر نماینده در برابر تمام ملت مسوول است و حق دارد که در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند.
وی افزود: وقتی لایحه بودجه 98 از شورای نگهبان به کمیسیون تلفیق برگشت، نمایندگان باید در جلسه این کمیسیون شرکت می کردند حداقل باید طبق معمول اطلاع رسانی می شد و ما دیروز به کمیسیون می رفتیم و نظر می دادیم، این حقی که قانون اساسی به نمایندگان داده مغفول مانده است.
وی خطاب به رییس مجلس گفت: به هر کیفیت این دوره برای شما آخر عمری است و دیگر نمی توانید این جا باشید، طبیعی است دوست دارید شب و روز اینجا باشید.
لاریجانی نیز در پاسخ به این اخطار گفت: این آخر عمری شما هم هست.
سلیمی به ادامه اخطار خود پرداخت و با استناد به اصل 52 قانون اساسی اظهار داشت: لایحه بودجه سال آتی به شورای نگهبان ارسال و برگشته است ولی جداول مربوط به شرکت ها هنوز چاپ نشده است، حداقل ظواهر را رعایت کنید جداول و بودجه شرکت ها را چاپ شده به ما بدهید.
رییس مجلس نیز گفت: جداول و اصلاحات کمیسیون چاپ شده اند و چیز دیگری نمانده است.
وی افزود: به دلیل کمبود وقت زمان در آخر سال، مواد و بندهای بودجه را همان موقع که تصویب کردیم به شورای نگهبان فرستادیم، اگر می خواستم مر قانون را رعایت کنیم، باید صبر می کردیم بررسی بودجه تمام می شد، سپس آن را به شورای نگهبان می فرستادیم و شورای نگهبان 20 روز وقت داشت که در این مورد نظر دهد.
وی گفت: به محض این که پنج شنبه لایحه بودجه از شورای نگهبان برگشت داده شد، آن را به کمیسیون تلفیق و معاونت قوانین فرستادیم که در اختیار نمایندگان قرار دهد به آقای تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق هم گفتیم که صبح شنبه جلسه بگذارد این مسیری بود که در پایان سال باید انجام می دادیم.

**هنوز میزان حقوق کارگران مشخص نشده است
نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در اخطاری با استناد به اصل 85 قانون اساسی خطاب به رییس مجلس گفت: شما تهدید کردید اگر بررسی لایحه 98 بودجه طول بکشد، باید بمانیم. بگذارید بمانیم ما که بچه نیستیم که قهر کنیم، از کارگران و کشاورزان می گیرند و به ما حقوق می دهند که از حقوق آنها صیانت کنیم نه این که به دنبال مرخصی های عید و سیاحت خود باشیم.
وی افزود: امروز 19 اسفند است، هنوز میزان حقوق کارگران تعیین نشده است، حداقل بندی می آوردید که این را مشخص می کرد.
سیام**9121**3050**1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری