جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر


جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر

طبق گزارش گاردین جزیره‌ای دور افتاده در ساحل غربی ایرالند به حراج گذاشته شده است که روزگاری راهبان قرون وسطی در آن ساکن بودند. این جزیره‌ی متروکه در دو مایلی ساحل گالویوی به قیمت 1.25 میلیون یورو برای فروش قرار گرفته است. جزیره متعلق به میانه‌ی قرن هجدهم است و در آن بقایای یک صومعه‌ی قرون وسطایی دیده می‌شود.  

جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر

راهبان قرون وسطی به پیدا کردن مکان‌های دور افتاده، بکر و وحشی مشهور بودند و در این مکان‌ها صومعه خود را می‌ساختند. برای همین صومعه‌های قرون وسطی در نقاط دور افتاده و بکر قرار دارند.

یکی از مشهورترین جزایر Skellig Michael است که در سال 2017 به علت فیلم The Star Wars The Last Jedi مشهور شده است. راهبان قرون وسطی صومعه را به مانند کندوی زنبور عسل با سنگ ساختند. جزیره‌ی High در 200 مایلی شمال ساحل کانمارا است که به لحاظ ظاهری تفاوت خارق العاده‌ای از Skellig ندارد اما با این وجود طبیعتی بی‌نظیر دارد.

Ardoilean در ایرلند در حدود 200 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد و دارای دو دریاچه‌ی آب شیرین است. به گفته گاردین اندازه‌ی این جزیره در حدود 80 هکتار است که حدودا به اندازه‌ی 60 زمین فوتبال می‌شود.

جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر

صخره‌‎های شیب‌دار و دره‌های کوچک که جزیره را احاطه کرده‌اند، فضای بسیار مناسبی برای تولید مثل انواع مختلف پرندگان مانند مرغ نوروزی، نوع خاصی از غازها و پرستویی دریایی شمالی ایجاد کرده است. همچنین این جزیره مکان مناسبی برای پرنده‌شناسان هست تا به بررسی گونه‌های مختلف پرندگان بپردازند.

یافته‌های باستان شناسی نشان می‎‌دهد که فعالیت‌های انسانی در این جزایر به هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد، اما ساکنان اصلی این جزیره در قرن هفتم به جزیره وارد شدند. گروهی از مردان که برای تشکیل جامعه مذهبی به این جزیره وارد شده بودند. امروزه علامت‌های این راهبان قرون وسطی در جزیره High موجود است که طبق گفته گاردین شامل بقایای خانه‌هایی به مانند کندوی زنبور عسل (شبیه آنچه در Skellig Michael وجود دارد) است و همچنین کلیسا، محراب و قبرستان نیز در این جزیره دیده می‌شود.

جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر

از زمان قرون وسطی تا به امروز جزیره تغییرات بسیاری داشته است. طبق گفته‌ی گاردین این جزیره در قرن هجدهم متعلق به خانواده‌ای محلی به نام Galway بوده که آن را به معدنچیان مس اجاره داده بودند. بقایای معدن و کلبه‌های سنگی که کارگران در آن زندکی می‌کردند، هنوز در جزیره دیده می‌شود.

در سال 1969 شاعری به نام ریچارد مورفی (Richard Murphy) جزیره‌ی همسایه را خریداری کرد و امیدوار بود فضایی برای تفکر و الهام شعرهای خود پیدا کند. او تمایل داشت که از تخریب بقایای اقوام قرون وسطی جزیره جلوگیری کند. با این حال بادهای شدید و باران به ویژه در فصل زمستان باعث بر هم‌خوردن آرامش شاعر در جزیره شد و مدت زمان اقامت او هر روز کمتر می‌شد.

جزیره‌ دهشتناک و متروکه‌ای که به حراج گذاشته شده است! + تصاویر

در حال حاضر جزیره پناهگاهی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده که یک ساختمان مدرن کوچک است. با این حال گاردین پیش بینی کرده که جزیره پتانسیل داشتن ساختمان‌های بزرگتر را دارد تا بازدیدگنندگان بتوانند چشم اندازی بی‌نظیر از اقیانوس اطلس داشته باشند. دسترسی به جزیره آسان نیست و با قایق یا هلی کوپتر امکان‌پذیر است. با اینکه طبیعت جزیره بی رحم و وحشی است اما چشم انداز جزیره بسیار زیبا و بی‌نظیر است.

آیا شما هم دلتان می‌خواست در این جزیره باشید؟

منبع: لست سکند

2121

کد خبر 1237398

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر