راه‌اندازی خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس‌جمهور


راه‌اندازی خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس‌جمهور

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی خط 6 از ایستگاه دولت‌آباد تا میدان شهدا در فروردین 98 با حضور رئیس جمهور خبر داد.

راه‌اندازی خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس‌جمهور
به گزارش فانوس، محسن هاشمی رفسنجانی در پایان صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: البته پیش از آغاز جلسه امروز، اعضای شورای شهر تهران جلسه هم اندیشی را با حضور پیروز حناچی شهردار تهران برگزار کردند که با توجه به طولانی بودن جلسه هم اندیشی، جلسه علنی نیز با کمی تاخیر آغاز شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای جلسه طبق روال جلسات قبلی، تعدادی از اعضا تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند و در ادامه نیز نامه هیئت تطبیق فرمانداری در ارتباط با برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران و ایرادات مطرح شده درباره آن در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

هاشمی گفت: با توجه به اینکه نامه هیئت تطبیق فرمانداری از زمان مقرر به شورای شهر تهران دیر ارسال شده بود، اعضای شورای شهر تهران نیز در نهایت آن را از دستور کار کار خود خارج کردند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ادامه نیز 10 پلاک ثبتی مبنی بر باغ یا غیر باغ بودن در دستور کار اعضا قرار گرفت و در این زمینه نیز کمیسیون‌های مختلف نظرات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: سپس اعضای شورای شهر تهران به لایحه‌ای تحت عنوان لایحه یکپارچه‌سازی امداد و نجات پرداختند که با توجه به اینکه این لایحه کامل نبود، رای به رد آن دادند.

هاشمی در ادامه با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با حضور حناچی گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد که می‌توان به راه‌اندازی بخشی از خط 7 تا میدان صنعت تا پایان سال جاری اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: راه‌اندازی خط 6 نیز از مواردی بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شد که با توجه به اینکه قرار است این خط با حضور رئیس جمهور راه‌اندازی شود و با توجه به اینکه پیش از سال نو آقای روحانی وقتی را برای افتتاح این خط ندارند،‌ بنابراین راه‌انازی این خط به فروردین سال آینده موکول شد.

وی تصریح کرد: البته تصیمم گرفته شد این خط به صورت غیررسمی فعالیت خود را پیش از سال جدید نیز داشته باشد اما به صورت رسمی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز سخنگوی شورای شهر تهران از سمت سخنگویی خود انصراف داده است یا خیر گفت: در این جلسه چنین موضوعی مطرح نشد.

هاشمی همچنین با اشاره به توافق صورت گرفته فی ما بین شهردار تهران با دولت در ارتباط با کارخانه سیمان ری گفت: این کارخانه در منطقه شهر ری قرار دارد و کارخانه‌ای قدیمی است و هم اینک فعالیتی ندارد و به همین منظور شهردار تهران در جلسه امروز اعلام کرد که مکاتباتی با دولت برای تبدیل این کارخانه به موزه صنعتی و موزه سیمان کرده است که البته نظر دولت نیز در این زمینه مثبت بوده است.

وی همچنین با اشاره به گزارش 100 روزه شهرداری تهران در ارتباط با انصابات گفت: آقای حناچی امروز انتصاباتی در این مدت به‌ویژه انتصابات در سازمان ورزش و برج میلاد مطرح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا