ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد


پیش از باز شدن درهای نمایشگاه خودرو ژنو 2019، استودیوی طراحی ایتال ‌دیزاین(ItalDesign) چند تصاویر از محصول جدید خود منتشر کرد که چندان واضح نبودند. حالا با آغاز گردهمایی بزرگ خودروسازان در سوئیس، ایتال دیزاین از این مدل پرده‌برداری کرد. گرندتورر تمام برقی داوینچی (DaVinci) محصول جدید ایتال دیزاین است برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی لئوناردو دا وینچی...

جزئیات خبر

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

1397/12/19
ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

مدل مفهومی ایتال دیزاین داوینچی، به‌مناسبت سالگرد 500 سالگی لئوناردو داوینچی طراحی شده است.

پیش از باز شدن درهای نمایشگاه خودرو ژنو 2019، استودیوی طراحی ایتال ‌دیزاین(ItalDesign) چند تصاویر از محصول جدید خود منتشر کرد که چندان واضح نبودند. حالا با آغاز گردهمایی بزرگ خودروسازان در سوئیس، ایتال دیزاین از این مدل پرده‌برداری کرد.

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

گرندتورر تمام برقی داوینچی (DaVinci) محصول جدید ایتال دیزاین است برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ی لئوناردو دا وینچی دانشمند، نقاش، مخترع، ریاضی‌دان و آناتومیست مشهور ایتالیایی در دوره‌ی رنسانس تولید شده است. ایتال دیزاین با سابقه‌ی ۵1 ساله در طراحی خودرو، در سالگرد ۵00 سالگی مرگ داوینچی، این مدل زیبا و متفاوت را رونمایی می‌کند تا اهمیت شخصیت معروف ایتالیا را به همه یادآوری کند.

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

البته داوینچی ایتال دیزاین یک مدل مفهومیاست؛ با این وجود براساس صحبت‌های مدیران ارشد این استودیو، امکان تولید این مدل با طراحی مشابه نمونه‌ی مفهومی وجود دارد. داوینچی با ایده‌ی نصب دو موتور برقی در هر محور و سیستم تمام چرخ محرک طراحی شده است؛ پک باتری درست در مرکز و پایین بدنه قرار می‌گیرد تا داوینچی توزیع وزن ۵0/۵0 و مرکز ثقل پایین پیدا کند.

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

البته طرح داوینچی ایتال دیزاین به‌گونه‌ای است که با کمی بهینه‌سازی، امکان استفاده از انواع موتورهای برقی و پک‌های باتری خودروسازان مختلف در آن وجود داشته باشد یا حتی موتورهای احتراقی هم می‌توان برای این مدل بسیار زیبا متصور شد. درواقع نمونه‌ی نمایش‌داده‌شده در ژنو به پیشرانه‌ی 8 سیلندر V شکل ۴ لیتری مجهز است. پیام ایتال دیزاین با داوینچی کاملاً مشخص است؛ این مدل به‌عنوان پلتفرمی آماده، پذیرای خودروسازان است تا براساس قوای محرکه و تجهیزات هر برند تولید شود.

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

ایتال دیزاین با طراحی داوینچی، قطعاً می‌تواند نظر هر خودروسازی را جلب کند. این گرندتورر از هر زاویه‌ای زیبا است و به‌خصوص در نمای عقب و جلو، تهاجمی هم به‌نظر می‌رسد. شاید چهره‌ی خشن داوینچی با الهام از مدل‌های دیگر ایتال دیزاین مثل زیرونو (Zerouno) و GTZero طراحی شده باشد؛ طرح گرن توریزمو و درهای گالوینگ که ورود و خروج تمام چهار سرنشین را ممکن می‌کنند، در هماهنگی و تکامل بی‌نظیر هستند.

ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد

نکته‌ی جالب در مورد ایتال دیزاین داوینچی، طراحی فضای داخلی
است که اصلاً مشابه خودروهای مفهومی نیست. کابین با طرح مینیمالیست و پوشش آلکانترا تزئین شده است و حتی دکمه‌های مختلف کنترلی هم مثل نمونه‌های تولیدی هستند. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی داوینچی، استفاده از تایرهای جدید پیرلی با نام Elect است؛ این نوع تایر به‌طور ویژه برای خودروهای برقی و پلاگین هیبرید تولید شده است.
ایتال دیزاین داوینچی معرفی شد
اولین نفری باشید که دیدگاه ارسال می نماید.

منبع خبر : زومیت

دیدگاه جدید

ثبت دیدگاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس