همسر مسئولیت پذیر | تمام ویژگی های همسر مسئولیت پذیر


افرادی که مسئولیت پذیر هستند به دلیل پاسخگو بودن بیشتر قابل اعتماد هستند و اعتماد دیگران را هم جلب می کنند و این یکی از زمینه های پیشرفت و انسان بهتر بودن می باشد. همسر مسئولیت پذیر چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از ارزش های هر انسانی مسئولیت پذیری است که دغدغه هر سازمان و … نوشته همسر مسئولیت پذیر | تمام ویژگی های همسر مسئولیت پذیر اولین بار در مجله...

همسر مسئولیت پذیر | تمام ویژگی های همسر مسئولیت پذیر

افرادی که مسئولیت پذیر هستند به دلیل پاسخگو بودن بیشتر قابل اعتماد هستند و اعتماد دیگران را هم جلب می کنند و این یکی از زمینه های پیشرفت و انسان بهتر بودن می باشد.

همسر مسئولیت پذیر چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ارزش های هر انسانی مسئولیت پذیری است که دغدغه هر سازمان و جوامعی می باشد. به قول چرچیل، مسئولیت پذیری بهایی است که برای بزرگی می پردازید. ویژگی مسئولیت پذیری یکی از معیارهای اساسی برای انتخاب همسر است. اما واقعا همسر آینده شما و یا همسر فعلی شما تا چه حد این ویژگی را دارد؟

مسئولیت پذیر بودن باعث انجام بهتر و صحیح تر کارها خواهد شد. اشخاص مسئولیت پذیر به دلیل پاسخگو بودن بیشتر قابل اعتماد هستند و جلب اعتماد دیگران یکی از زمینه های مهم پیشرفت و انسان بهتری بودن می باشد.

مسئولیت پذیری همراه با قبول مسئولیت های بزرگ ( به شرطی که فرد شرایط مورد نیاز و کافی را در اموری که به او محول می شوند را داشته باشد) عامملی مهم برای تسریع روند پیشرفت های فردی و اجتماعی و روابط بین فردی است.

این ویژگی در هر حرفه و یا شغلی بر میزان اعتبار اجتماعی شخص و میزان علاقه و اعتماد دیگران به می افزاید. احساس ارزشمند بودن و عزت نفس از نتایج دیگر آن است. در خانواده ها هم احساس مسئولیت پذیری و انجام درست به موقع کارها بسیار مهم است. زندگی در کنار همسری که وظیفه شناس است و مسئولیت پذیر است بسیار لذتبخش است و خیلی بهتر از زندگی در کنار شخص بی مسئولیت و بی وجدان است.

ویژگی هایی که همسر مسئولیت پذیر دارد

افراد مسئولیت پذیر این شکلی هستند:

اعتمادبه نفس دارند.
فعال و پویا هستند.
شکست ها را می پذیرند (به جای مقصر دانستن دیگران یا توجیه شکست ها)
برای جبران ناکامی ها تلاش می کنند.
درصورت لزوم انعطاف پذیر هستند.
برای دسترسی به اهداف از قبل تعیین شده خود برنامه ریزی می کنند.
وظیفه شناس هستند.
صلاحیت و شایستگی انجام کارها را دارند.
قبل از انجام کارها تامل و اندیشه می کنند.
حالا فکر می کنید زندگی با یک فرد مسئولیت پذیر بهتر است یا با یک فرد وظیفه نشناس و بی مسئولیت؟

بخوانید : زن زندگی چه خصوصیاتی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...