نقش موثر بانوان مبلغه در کاهش بدحجابی


نقش موثر بانوان مبلغه در کاهش بدحجابی

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: حضور بانوان مبلغه در برنامه های فرهنگی در کاهش بی‌حجابی و فساد در جامعه اثرگذار است.

نقش موثر بانوان مبلغه در کاهش بدحجابی
به گزارش فانوس، آیت الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی، فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران است. جامعه به حضور بانوان مبلغه در ترویج معارف دینی و برگزاری مراسم‌های مذهبی نیاز دارد.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: باید مسیر تدریس طلاب خواهر به گونه‌ای باشد که ۹۰ درصد مبلغه شوند و در مساجد و فضاهای فرهنگی به ترویج معارف دینی بپردازند و تنها ۱۰ درصد آنها مجتهد شوند.

وی اظهار کرد: نباید به خواهران طلبه مدرکی ارائه شود که بلااستفاده بماند، باید بتوانند با این مدرک طلبگی که در مدت ۵ سال دریافت می‌کنند در مدارس نیز به تدریس بپردازند.

آیت‌الله سبحانی گفت: در گذشته تأثیر حضور خواهران مبلغه در شهرهایی مانند آبادان را تجربه کرده‌ایم در آن دوران وقتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در شهر حضور داشتند، اغلب زنان نیز بی حجاب به رفت و آمد می‌پرداختند که با حضور مبلغین، چهره شهر به سمت حجاب در بانوان تغییر کرد. بنده در سال ۵۰ هسته تحصیل بانوان مبلغه که در آبادان شکل گرفته بود را به قم آوردم.

این مرجع تقلید شیعه متذکر شد: متأسفانه در شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت (ع)، فساد در حوزه زنان و بدحجابی افزایش داشته است و باید از حضور بانوان مبلغه در کاهش این معضلات استفاده کرد زیرا حضور بانوان مبلغه در برنامه‌های فرهنگی در کاهش بی حجابی و فساد در جامعه اثرگذار است.

وی با تاکید بر کاهش وابستگی حوزه به دولت گفت: گستردگی در مدیریت حوزه دارای هزینه است و باید این مدیریت کوچک شود تا نیاز به دولت در تأمین هزینه‌ها کمتر و استقلال حوزه حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !