برای لاغری چی بخوریم؟ / رژیم لاغری سریع / لاغری شکم تا عید


برای لاغری شکم تا عید نوروز نگران هستید؟ به قرص لاغری روی آورده اید؟ دنبال رژیم لاغری مناسب هستید؟ می خواهید بدانیم برای لاغری باید چه کنید؟ ادامه مطلب را برای لاغری سریع بخوانید

برای لاغری شکم تا عید نوروز نگران هستید؟ به قرص لاغری روی آورده اید؟ دنبال رژیم لاغری مناسب هستید؟ می خواهید بدانیم برای لاغری باید چه کنید؟ ادامه مطلب را برای لاغری سریع بخوانید

همیشه دوست داشتید بدنی لاغر و خوش اندام داشته باشید؟ اگر این چنین است، پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا چند نکته را برای لاغرتر و بهتر شدن به شما بگوییم.

خواه ۳ روز وقت داشته باشید یا ۱ ماه، شما می‌توانید با استفاده از نکات زیر تا عید رژیم لاغری به نظر برسید.

برای لاغری چی بخوریم؟ / رژیم لاغری سریع / لاغری شکم تا عید
۱. برای لاغری شکم تا عید آب بنوشید

روزتان را با یک یا دو لیوان آب شروع کنید. تحقیقات اثبات کرده‌اند نوشیدن آب با معده خالی در زمان صبح به شروع سوخت و ساز بدن و خارج کردن سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین، اگر یک نوشیدنی می‌خواهید پس آب بنوشید که هیچ کالری ندارد. نوشیدن آب ساده به کنترل گرسنی و پیشگیری از مصرف کالری‌های غیرضروری کمک می‌کند. برای این‌که تفاوت را در طول روزتان احساس کنید به آب یا چای سبز رو بیاورید.

برای لاغری چی بخوریم؟ / رژیم لاغری سریع / لاغری شکم تا عید
۲. برای لاغری بعد از غذا خوردن پیاده روی کنید

اگر با دویدن یا ورزش کردن میانه خوبی ندارید پس یک کار ساده‌تر انجام دهید. سعی کنید بعد از هر وعده غذایی ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. این کار به سوزاندن سریع چند کالری و گوارش و رژیم لاغری کمک می‌کند.
آیا می‌دانستید: ۵ دقیقه پیاده روی پس از هر وعده غذایی می‌تواند سطح قند خون روزانه‌تان را بسیار بیشتر از ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در هنگام صبح بهبود ببخشد. محققان می‌گویند پیاده روی پس از غذا خوردن به تنظیم گلوکز در جریان خون کمک می‌کند، زیرا مقدار زیادی از این گلوکز توسط عضلات جذب می‌شود. حتما از این به بعد تلاش کنید پس از هر وعده غذایی یک پیاده روی کوتاه داشته باشید تا به رژیم لاغری کمک کند.

برای لاغری چی بخوریم؟ / رژیم لاغری سریع / لاغری شکم تا عید
۳. فیبر بیشتری مصرف کنید

خوراکی‌های با فیبر بالا برای سلامتی و لاغری تا عید مفید هستند. خوراکی‌های سرشار از فیبر احتمالا لاغری را تسریع می‌کنند چرا که به شما کمک می‌کنند پس از غذا خوردن حس پُری و سیری داشته باشید. ولی اکثر ما تنها نیمی از فیبر مورد نیاز بدن‌مان را مصرف می‌کنیم. خوراکی‌های سرشاراز فیبر عموما مستلزم زمان بیشتری برای جویده شدن هستند و به این ترتیب بدن‌تان برای پردازش این‌که دیگر گرسنه نیستید زمان خواهد داشت، بنابراین از پرخوری شما جلوگیری می‌شود. رژیم غذایی لاغری با فیبر بالا "تراکم انرژی" پایینی دارد که به معنای کالری‌های پایین‌تر برای حجم مشابهی از خوراکی است. بنابراین، بهترین راه برای اضافه کردن فیبر بیشتر به رژیم غذایی‌تان این است که روزتان را با یک صبحان سرشار از فیبر آغاز کنید، مثلا جو دوسر، گگندم کامل و غلات. شما همچنین می‌توانید این میوه را در هر وعده غذایی‌تان مصرف کنید و غذای‌تان را با یک کاسه سالاد تازه فصل آغاز کنید.


۴. برای لاغری شکم در خانه غذا بخورید

با پرمشغله‌تر شدن افراد بسیاری از ما به طور متوسط ۴ وعده غذایی را خارج از خانه مصرف می‌کنیم. اگرچه امروزه رستوران‌ها گزینه‌های غذایی مغذی ارائه می‌دهند، ولی غالبا گزینه‌ها محدود هستند. اکثر خوراکی‌هایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شوند حاوی مقادیر بالایی چربی و کالری هستند و اگر به صورت منظم مصرف شوند می‌توانند برای سلامتی‌تان مضر باشند. اگر در خانه غذا بخورید، کنترل بیشتری بر خوراکی که آماده می‌کنید خواهید داشت. غذا خوردن در خانه یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سبک زندگی سالم و کاهش وزن است. سعی کنید غذا خوردن بیرون از خانه را به یک مرتبه در هفته کاهش دهید و تفاوت را احساس کنید.

برای لاغری چی بخوریم؟ / رژیم لاغری سریع / لاغری شکم تا عید

۵. به جای قرص لاغری نمک کمتری مصرف کنید

مراقب میان وعده‌ها و خوراکی‌های نمکی که مصرف می‌کنید باشید، مثلا چیپس، شوریجات و غذا‌های فرآوری شده سرشاراز سدیوم. به این گونه خوراکی‌ها نمک اضافه زده می‌شود تا به نگهداری‌شان کمک کند. نمک حاوی سدیوم از و خوراکی‌های با سدیوم بالا موجب احتباس آب در بدن می‌شوند که می‌تواند موجب نفخ‌تان شود. همچنین، نمک آن‌قدر اعتیادآور است که با یک بسته چیپس راضی نخواهید شد. مطمئنا هوس یک بسته چیپس دیگر نیز خواهید کرد. خبر این است که یک بسته کوچک چیپس حاوی ۵۰۰ کالری است! این کالری‌ها به حداقل ۴۵ دقیقه زمان برای سوزانده شدن نیاز دارند. ما یک راه حل ساده‌تر نیاز داریم: برای این‌که کالری اضافه به دست نیاورید و بتوانید وزن کم کنید از خوراکی‌های نمکی دوری کنید.

۶. برای لاغری بدوید

بله درست است، بدوید! دویدن به سوزانندن کالری، کاهش استرس و از بین بردن هورمون اشتها کمک می‌کند. اگر به پیاده‌روی عادت دارید سعی کنید در فواصل زمانی مشخصی تندتر راه بروید. دویدن به شما کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید. ولی ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. تحقیقات تأیید کرده‌اند که ورزش‌هایی مانند دویدن به "کالری سوزی متعاقب" منتج می‌شوند، به این معنی که بدن دو ساعت پس از این که دست از دویدن کشیدید نیز در حال کالری سوزی است.

۷. حرکت اسکوات و شنای سوئدی انجام دهید

تا بدین‌جا مؤثرترین تمرینات ورزشی برای کالری سوزی، اسکوات و شنای سوئدی هستند. اگر زمان، صبر یا تجهیزات کافی ندارید، روی زمین قرار بگیرید و حرکات ساده اسکوات و شنای سوئدی انجام دهید. انجام این حرکات تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد و نتایج آن از ساعت‌ها عرق ریختن در باشگاه‌های ورزشی بهتر است. این حرکات برای بازو و پا‌ها و چربی سوزی بسیار خوب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!