پایان رقابت‌های بانوان موتورسوار در پایتخت


نخستین دوره مسابقات موتور سرعت بانوان کشور در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد

پایان رقابت‌های بانوان موتورسوار در پایتختبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری؛ این ​مسا​بقات اولین بار در کشور به صورت رسمی و براساس قوانین فدراسیون جهانی موتور سواری FIM در پیست موتورسواری و اتومبیلرانی مجموعه آزادی تهران و در میان استقبال پرشور علاقمندان به این ورزش برگزار شد.

در این ​رقابت‌ها حدود ​۲۲ موتورسوار از استان‌های کشور در سه کلاس پس از پشت سر گذاشتن تمر​یناتی سخت ​با یکدیگر به رقابت پرداختند. بر اساس برنامه ریزی کمیته برگزاری مسابقات، ابتدا شرکت کنندگان در کلاس ۲۵۰ سی سی ​روی خط استارت ایستادند و ۶ بانوی موتورسوار بر اساس زمان ثبت شده در روز تایم گیری ​رقابت خود را طی ۱۰ دور ​آغاز کردند تا تکلیف برترین‌های این کلاس از مسابقه مشخص شود.
این رقابت یکی از جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین مسابقات موتور سواری در روز جمعه بود، در همان ​شروع کار، هیجان با استارت مسابقه به سکو‌ها ​​انتقال یافت و در کورس ​رقابت موتورسواران به اوج خود رسید و نهایت آن زمانی بود که یکی از بانوان موتور سوار در دور‌های پایانی و هنگام سبقت گ​رفتن از نفر اول با یک اشتباه تاکتیکی کنترل موتورش را از دست داد و موقعیت صدرنشینی را در عین بدشانسی از دست داد.
در پایان این رقابت جذاب و نفس گیر بهناز شفیعی، مرضیه رحمتی و مهدیه ایلخانی هر سه از استان تهران به عنوان نفرات اول تا سوم کلاس ۲۵۰ سی سی معرفی شدند.

اما کلاس Mini GP با ۸ شرکت کننده آغاز شد ​و بانوان موتورسوار بر اساس قوانین مسابقات طی ۱۰ دور با یکدیگر به رقابت پرداختند.
این کلاس از مسابقات به عنوان پایه رشته موتورسواری محسوب می‌شود، موتورسیکلت‌های Mini GP بهترین و فنی‌ترین اسلوب برای موتورسواری حرفه‌ای در دنیا محسوب می‌شود و وجود آن مانند وجود کارتینگ برای اتومبیلرانی حرفه‌ای در سطح اول دنیاست، در واقع موتورسواران با Mini GP ریسک‌های موتورسواری را با ابعاد کوچکتری ​​تجربه می‌کنند، این کلاس هم از هیجان خاص خود برخوردار بود ​و در نهایت آزاده گیلانی از استان گیلان، ملیحه کریمی فخر و نیلوفر رویت وند هر دو از استان البرز سکو‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

آخرین کلاس این مسابقه به کلاس ۱۲۵ سی سی اختصاص داشت ​تا موتورسواران بانوی علاقمند به سرعت و هیجان مهارت و توان خود را در نخستین دوره از رقابت‌های موتورسواری بانوان به نمایش بگذارند، این رقابت به دلیل شروع باران و احتمال خطر برای شرکت کنندگان در ۵ دور برگزار شد و از میان ده شرکت کننده در انتها نیلوفر رویت وند از استان البرز، جیران رجبی از استان گیلان و فاطمه توانگر راد از استان البرز به عنوان نفرات برتر این کلاس معرفی و جوایز خود را نفرات برتر سه کلاس از سوی مسئولین حاضر در مسابقه دریافت کردند.

سرپرست نائب رئیسی بانوان فدراسیون با ابراز رضایت از عملکرد شرکت کنندگان گفت:: نمایش غرور انگیز بانوان موتورسوار در نخستین رویداد رسمی موتورسواری سرعت امیدوار کننده بود.
فیروزه سید مهدی با تبریک به نفرات برتر این رقابت‌ها افزود: بدون شک بانوان موتورسوار با این نمایش خوب نوید فردای روشن تری در میادین پیش رو دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی