بهجت پور خبر داد: راه اندازی مرکز مشاوره پژوهش تلفنی در قم


بهجت پور خبر داد: راه اندازی مرکز مشاوره پژوهش تلفنی در قم

شفقنا- مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تامین بخشی از بودجه حوزه های علمیه خواهران توسط دولت گفت: با ضوابطی که توسط هیات امنا در زمینه ایجاد منابع پایدار تعیین شده است، امیدواریم بتوانیم سالانه نیاز حوزه را به هزینه های دولتی تقلیل دهیم. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور پیش از ظهر […]

بهجت پور خبر داد: راه اندازی مرکز مشاوره پژوهش تلفنی در قم

شفقنا- مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تامین بخشی از بودجه حوزه های علمیه خواهران توسط دولت گفت: با ضوابطی که توسط هیات امنا در زمینه ایجاد منابع پایدار تعیین شده است، امیدواریم بتوانیم سالانه نیاز حوزه را به هزینه های دولتی تقلیل دهیم.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با حضرت آیت الله سبحانی گفت: تا کنون ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور در زمینه حوزه علمیه خواهران فعال هستند که ۴۱۲ مرکز مربوط به سطوح ابتدایی و دو حوزه هستند و مابقی مربوط به سطح سه و چهار می باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: حدود ۶۲ هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند البته این گزارش به استثناء سه استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و همچنین جامعه الزهرا می باشد و قریب به ۴۹ هزار نفر نیز فارغ التحصیل داشته ایم.

او افزود: در بخش سطوح عالی، ۴ رشته سطح چهار و ۸ رشته سطح سه داریم که ۱۶۲ رشته محل داریم و در سطح چهار نیز ۲۵ رشته دایر می باشد.

بهجت پور با اشاره به حضور ۷ هزار استاد در مجموعه حوزه های علمیه خواهران گفت: ما در این میان ۶ هزار اساتید خانم داریم اما در سطح سه و چهار هنوز در بخش هایی از اساتید آقایان استفاده می شوند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور رفع کاستی ها از حوزه های علمیه را شعار امسال خواند و افزود: ما در این زمینه برخی اقدامات را انجام داده ایم و تلاش شده این کاستی هایی که نشان دار شده بود مرتفع شود.

او در خصوص استقلال حوزه تصریح کرد: ما در این باب به سمت ایجاد منابع پایدار رفته ایم و با مساعدت های شورای سیاست گذاری، ضوابط بر اساس ایجاد منابع پایدار از خود مدرسه و اطراف مدرسه توسط هیئت مدیره و هیات امنا شکل گرفت که امیدواریم با آماده سازی ها بتوانیم سالانه نیاز حوزه را به هزینه های دولتی تقلیل دهیم.

بهجت پور با اشاره به مشکلات اقتصادی سال جاری خاطرنشان کرد: بودجه حوزه خواهران ۱۹۵ میلیارد تومان برآورد شده بود اما دولت بخشی از آن را تامین کرد و ما سیاست صرفه جویی سنگینی را تجربه کردیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: حدود چهار هزار نفر کارمند در سطح کشور در حوزه های خواهران فعالیت می کنند که گاهی حقوق آنان ماهیانه ۷۵۰ هزار تومان می باشد و یا وسیله ایاب و ذهاب برای اساتید در نظر گرفته نشده است.

او در خصوص فعالیت های عرصه نویسندگی بانوان طلبه گفت: مهارت دست به قلم شدن بانوان طلبه چه در حوزه فضای مجازی و چه نوشتن کتاب و مقاله از جمله فعالیت هاست که در این بخش برای افزایش مهارت، هر طلبه باید در پنج سال اول تحصیل ۲ مقاله زیر نظر استاد تهیه و ارائه دهد.

بهجت پور در بخش مهارت های پژوهشی طلاب بیان کرد: برای اینکه طلاب مهارت های پژوهشی را به صورت عملی فرا گیرند حدود ۱۲ کتاب را مشخص کردیم و اجزاء و مولفه های یک پژوهش را مثل نحوه منبع یابی، پاراگراف نویسی و نحوه نگارش را در هر یک از کتاب ها به عنوان کمک و تکمیل آموزش توسط استاد پژوهش به طلاب آموزش داده می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ما در شهر قم یک مرکز مشاوره پژوهش تلفنی راه اندازی کردیم که در مرکز تحقیقات زن و خانواده اساتید برجسته پژوهشی به خانم ها از سراسر کشور در زمینه پژوهش مشاوره خواهند داد تا کار مناسب و پخته به جامعه عرضه شود.

او درخصوص مرکز تحقیقات زن و خانواده خاطرنشان کرد: در این مرکز سعی شده است که در برابر جریان فمینیست و انحرافی، حوزه خواهران مرجعیت پاسخ و دیدگاه اسلام را در باب مسائل زنان و خانواده داشته باشد.

بهجت پور با اشاره به جشنواره علامه حلی گفت: در این جشنواره بیش از ۷ هزار مقاله، رساله و پایان نامه از طلبه ها داشتیم و الحمدالله تا کنون این طلبه ها توانسته اند دوش به دوش مردان امتیازات علمی-پژوهشی لازم را کسب کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران زندگی و وظایف زنانه را مورد توجه قرار داد و افزود: سیاست حوزه های علمیه خواهران بعد از جامعه الزهرا به این گونه است که از نزدیک ترین نقطه به خانه خانم ها بتوانیم مدرسه در اختیار آنان بگذاریم و ما الان حدود ۸۵ درصد دخترانمان به سرعت ازدواج می کنند چون در محیط خانه و اطراف آن می توانند تحصیل کنند.

او ادامه داد: طلاب روزانه فقط ۵ ساعت در مدرسه مشغول به تحصیل هستند که یک ساعت نیز آزاد جهت امر مباحثه و فوق برنامه هایی که مدیران و اساتید تشخیص داده اند در نظر گرفته شده است.

بهجت پور با تاکید بر نقش اجتماعی زنان گفت: تا قبل از انقلاب فقط ۳۰ درصد زنان باسواد بودند اما امروزه ۸۹ درصد زنان باسواد هستند که ۳۵ درصد آنان تحصیلات تکمیلی دارند و جامعه امروز به شدت از نظر علمی رشد کرده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان آموزش ۳ مهارت به طلاب سطح دو حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: مهارت قرآن فهمی و انس با قرآن، حدیث شناسی و حدیث فهمی و انس با آن و مسئله دانی سه مهارتی است که برای ورودی های سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

او در پایان گفت: از ۱۹۰ واحد درسی ۲۰ واحد آن را اقتضائی کردیم که در استان های مختلف بسته به شرایط محیطی مثلا استان های سیستان و بلوچستان که درگیری های مذهبی ذهن ها را به سمت خود برده است این فرصت داده شده است که آموزش های ویژه و مهارت های ویژه که در استان لازم است در اختیار طلاب قرار دهند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403