نکاتی برای پاکیزگی مسواک/ چند وقت یک بار باید مسواک‌مان را عوض کنیم؟


نکاتی برای پاکیزگی مسواک/ چند وقت یک بار باید مسواک‌مان را عوض کنیم؟

برای مراقبت از مسواک و به تبع آن حفظ سلامت دندان ها، کافیست مسواک خود را با آب شستشو دهید و اجازه دهید در هوای خشک، کاملا رطوبت خود را از دست بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرچند مسواک‌ها بهترین محیط برای پرورش آلودگی‌ها و میکروب‌ها هستند، اما جای هیچ نگرانی نیست، چون به گفته متخصصان شما فقط کافیست بدانید که چه زمانی باید آن‌ها را تعویض کنید.

شاید هنوز ندانید که چه تعداد باکتری می‌توانند روی مسواک شما زندگی کنند. محققان دریافته اند که یک مسواک به تنهایی می‌تواند ۱۰ میلیون و باکتری را در خود لود کند. در واقع مسواک می‌تواند یک زمین مناسب برای پرورش میکروارگانیسم‌های کوچک نیز باشد.
البته این موجودات کوچک به گفته کارشناسان انجمن دندان پزشکی آمریکا، خاصیت بیمار کنندگی افراد را ندارند، چون خمیردندان‌ها حاوی موادی هستند که بر ضد آن‌ها عمل می‌کنند. در ضمن میکروارگانیسم‌ها برای زنده ماندن نیاز به رطوبت دارند؛ پس با خشک شدن مسواک می‌توانند کاملا از بین بروند.
نکاتی برای پاکیزگی مسواک
برای مراقبت از مسواک و به تبع آن حفظ سلامت دندان ها، کافیست مسواک خود را با آب شستشو دهید و اجازه دهید در هوای خشک، کاملا رطوبت خود را از دست بدهد. اگر برای پاکیزه کردن دندان هایتات وسواس دارید، می‌توانید مسواکتان را در الکل قرار داده و یا از دهان شویه‌ها برای ضد عفونی کردن آن استفاده کنید. گزینه دیگر، قرار دادن مسواک در آب در حال جوش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه است.
دقت کنید که مسواک را به هیچ وجه برای ضد عفونی در داخل مایکروویو یا ماشین ظرف شویی قرار ندهید.
زمانی برای تعویض مسواک
انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند که مسواک را باید هر سه ماه یک بار تمدید کرد. این درباره قلم موی مسواک‌های برقی نیز صدق می‌کند. البته این مدت زمان به دارنده مسواک مربوط میشود. این نکته را فراموش نکنید که تعیین کننده اساسی زمان تعویض مسواک، تقویم نیست بلکه حالت برس مسواک است. بهترین زمان تعویض مسواک زمانی است که برس مسواک حالت خود را از دست داده و مو‌های برس از حالت عمودی خارج شوند. توجه داشته باشید که مسواک فرزندانتان نیز باید به طور منظم چک شود. چرا که احتمالا به دفعات بیشتری نیاز به تعویض خواهند داشت.
تعویض مسواک بعد از بیماری
برای برخی این سوال پیش می‌آید که آیا در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی نیاز است که مسواک تعویض شود؟ احتیاجی به این کار نیست و فقط باید بدانید در فاصله زمانی بین دو استفاده برس مسواک حتما خشک شده باشد. فراموش نکنید که می‌توانید عادت تعویض مسواک را با هر چک آپ (مراجعه به دندانپزشک) در خود پرورش دهید و یا زمان تعویض را ابتدای هر فصل قرار دهید. پس به خاطر داشته باشید که برای هر مسواک یک فصل وجود دارد.
منبع: آوای سلامت
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل