طرز تهیه سس سالسا با طعم ویژه مخصوص انواع استیک و فست فودهای مختلف


سس سالسا از جمله چاشنی های تند و بدون نیاز به پخت می باشد، که برای مزه دار کردن انواع غذاهای آماده نظیر استیک، ساندویچ های گرم، برگرها، تهیه پیتزا و … می باشد و این سس بیشتر در منطقه آمریکای لاتین مورد استفاده قرار می گیرد. سالسا واژه اسپانیایی می باشد اما ریشه آن لاتین است. برای آشنایی با طرز تهیه سس سالسا در ادامه با آرگا همراه شوید. سس ها نقش...

سس سالسا از جمله چاشنی های تند و بدون نیاز به پخت می باشد، که برای مزه دار کردن انواع غذاهای آماده نظیر استیک، ساندویچ های گرم، برگرها، تهیه پیتزا و … می باشد و این سس بیشتر در منطقه آمریکای لاتین مورد استفاده قرار می گیرد. سالسا واژه اسپانیایی می باشد اما ریشه آن لاتین است. برای آشنایی با طرز تهیه سس سالسا در ادامه با آرگا همراه شوید.

سس ها نقش مهمی در طعم دار کردن غذاهای مختلف ایفا می کنند. سس سالسا نیز همچون سس قارچ و سس ماکارونی دارای طعم ویژه ای است که طرفداران خاص خود را دارد.

طرز تهیه سس سالسا با طعم ویژه مخصوص انواع استیک و فست فودهای مختلف

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای درست کردن سس سالسا عبارت است از:

گوجه فرنگی/ ۱۰ عدد سیر/ ۲ الی ۳ حبه پیازچه / ۳ عدد پیاز قرمز کوچک/ ۱ عدد(در صورت تمایل) گشنیز خرد شده/ ۲ قاشق غذخوری فلفل سبز یا قرمز برای تند شدن/ به مقدار لازم فلفل سیاه و نمک/ به میزان کافی

طرز تهیه سس سالسا با طعم ویژه مخصوص انواع استیک و فست فودهای مختلف

طرز تهیه سس سالسا خانگی

ابتدا گوجه فرنگی را خوب بشویید، بعد با چاقو روی پوست هر یک از گوجه فرنگی ها به شکل بعلاوه برش دهید. سپس آن ها را درون آب جوش بیاندازید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان دهید تا به همان حال باقی بمانند.

پس از خارج کردن گوجه فرنگی ها از داخل آب جوش و انتقال آن ها به درون ظرف حاوی یخ، می توانید به راحتی پوست گوجه فرنگی ها را جدا کنید.

در ادامه طرز تهیه سس سالسا باید پس از کندن پوست گوجه فرنگی ها، آن ها را به همراه پیازچه، پیاز، فلفل قرمز یا سبز، گشنیز خرد شده، فلفل سیاه و نمک درون دستگاه مخلوط کن بریزید. حال سس سالسا آماده شده را درون ظرف در بسته ای قرار دهید و به مدت چند ساعت درون یخچال نگهداری کنید، تا کاملا طعم و عطر مواد به خورد یکدیگر برود.

طرز تهیه سس سالسا با طعم ویژه مخصوص انواع استیک و فست فودهای مختلف

نکته: برای تهیه سریع تر این سس می توانید، گوجه فرنگی ها را بدون این که پوستش را بگیرید، به دو نیم تقسیم کنید و به همراه مواد درون خردکن بریزید.

طرز تهیه سس سالسا با طعم ویژه مخصوص انواع استیک و فست فودهای مختلف

ضمن سپاس از همراهی شما با طریقه درست کردن سس سالسا، پیشنهاد می کنیم این سس تند با طعم ویژه را در منزل تهیه نمایید و از سرو انواع فست فودها با این چاشنی فوق العاده لذت ببرید. البته کسانی که گرم مزاج می باشند و یا نسبت به فلفل حساسیت دارند، بهتر است از مصرف سس سالسا خودداری کنند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع سس، رب و چاشنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر