شاسی بلندهای قدیمی سوزوکی از نظر آفرود حرف نداشتند اما خب هندلینگ و چسبندگی آنها در روی آسفالت خیلی چنگی به دل نمیزد؛ بنابراین اگر نسل جدید جیمنی بهتر از پیشینیان خود عمل کند کاملاً شگفتزده خواهیم شد.
جیمنی 2019 اخیراً در تست مشهور گوزن شرکت کرده است. این تست در چند سال اخیر قربانیهایی داشته که یکی از مشهورترین آنها پیکاپ هایلوکس بوده است. هدف این تست سخت مشاهدهی آن است که آیا خودرو میتواند از مانع پیش روی خود عبور کرده و سپس در سریعترین زمان ممکن به مسیر عادی بازگردد یا خیر.
جیمنی 2019 با سرعت 76 کیلومتر در ساعت که 1 واحد کندتر از هدف تست بوده نتوانسته این مانور را کامل کند. فرمان خودرو کاملاً کند به دستورات راننده پاسخ داده و راننده باید عکسالعمل بسیار سریعی داشته باشد. همچنین چسبندگی کم لاستیکها نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. این خودرو همچنین نتوانسته تست گوزن با سرعت 71 کیلومتر در ساعت را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد چراکه با مخروطها برخورد داشته است.
با کاهش سرعت به 68 کیلومتر در ساعت، جیمنی توانسته تست را کامل کند. با این وجود جیمنی خودروی توانایی در تست گوزن نبوده و دلیل اصلی عملکرد متوسط آن در تست آخر هم وجود سیستمهای الکترونیکی بوده است.
این تست شامل اسلالوم هم بوده که شاسیبلند کوچک سوزوکی در آن تکانهای بدنهی زیادی داشته و به همین خاطر تغییر مسیر با آن زمانبر بوده است.
خب سوزوکی جیمنی جدید که از شاسی بدنه روی فریم استفاده میکند (برخلاف کراس اوورهای ساب کامپکت یونی بادی) نسبت به نسل قبل بهبود یافته و تا زمانی که با سرعتهای پایین حرکت کنید عملکرد بهتری را شاهد خواهید بود.