نیشکر و صنایع جانبی آن یکی از واحدهای تولیدی ارزآور کشور است


نیشکر و صنایع جانبی آن یکی از واحدهای تولیدی ارزآور کشور است

اهواز - ایرنا - معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: صنعت نیشکر و صنایع جانبی از جمله واحدهای تولیدی مهم و ارزآور کشور است و از سوی دیگر معیشت بیش از 100 هزار نفر در خوزستان از طریق این واحد بزرگ تولیدی تامین می ‌شود.

حسینعلی امیری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز با مدیریت و همراهی کارگران در حوزه نیشکر، بخش قابل توجهی از شکر مورد نیاز کشور در درون کشور تولید و تامین می ‌شود از طرفی با توجه به مشکلاتی که در بحث ارز و تحریم‌ های ظالمانه وجود دارد، شرکت‌ های کشت و صنعت نیشکر دارای اهمیت ویژه‌ ای برای دولت هستند.
وی با اشاره به آسیبها وتهدید ناشی از پدیده ریزگردها در خوزستان افزود: مجموعه نیشکر استان مزیت‌ هایی در زمینه محیط زیست نیز برای خوزستان دارد و از آلودگی هوا در نتیجه برخاستن ریزگردها جلوگیری می ‌کند.
امیری ادامه داد: تلاش ما در راستای حمایت و حل مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی نیشکر در خوزستان است تا بتوانیم علاوه بر اشتغال زایی به بحث خودکفایی در تولید شکر نیز کمک کنیم.
معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: با توجه به اینکه نیشکر هیچ دور ریزی ندارد و از همه بخش ‌های آن می توان استفاده کرد، توسعه صنایع تکمیلی نیشکر نیز دارای اهمیت بسیار است.
امیری خاطرنشان کرد: برای مجموعه کشت و صنعت دعبل خزایی یک طرح جامع برنامه ‌ریزی شده است که با تکمیل این طرح در سال‌ های آینده امیدواریم شاهد اشتغال تعداد بیشتری از جوانان منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا حسینعلی امیری در سفر یک روزه خود به خوزستان، از شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی و کارخانه شکر و الکل سازی مستقر در آن بازدید کرد.
امیری همچنین از مزارع نیشکر شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی و عملیات برداشت نیشکر این واحد دیدن و از نزدیک مشکلات این شرکت را بررسی کرد.
شرکت کشت و صنعت دعبل خزایی یکی از هفت شرکت کشت و صنعت نیشکر خوزستان با حدود 12 هزار هکتار سطح زیر کشت است.
سالانه حدود یک میلیون تن نیشکر از مزارع این شرکت برداشت می شود که از این میزان حدود 100 هزار تن شکر تولید می شود.
همچنین سالانه 33 میلیون لیتر الکل و حدود 10 هزار تن خمیرمایه در کارخانه الکل سازی تولید می شود، تولیدات کارخانه الکل سازی به کشورهای همسایه همچون ترکیه، کره جنوبی، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می شود.
محصول خمیر مایه این شرکت که در پخت نان کاربرد دارد ، در حال حاضر به 12 کشور صادر می شود.
9879/6002

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر