نگاه ویژه به هنر صنعت مد و لباس در نمایشگاه مدکس اصفهان


نگاه ویژه به هنر صنعت مد و لباس در نمایشگاه مدکس اصفهان

نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس (Modex2019) طی روزهای نهم تا یازدهم اسفندماه امسال با رویکرد توسعه و ارائه فرصت‌های خلاقانه در اصفهان برپا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از اداره رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه که در فضایی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع برگزار می‌شود، به ارائه توانایی‌ها و پتانسیل‌های طراحان و فعالان حوزه مد و لباس می‌پردازد تا هر چه بیشتر هنر خود را در معرض بازدید علاقمندان و عموم مردم قرار دهند.

دبیر علمی هنری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس اصفهان درباره چگونگی برگزاری این نمایشگاه گفت: در کنار بخش فروش و ارائه آثار طراحان نمایشگاه مدکس امسال، بخش نمایشی تک اثر با هدف اعلام توانمندی های طراحان لباس اصفهان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود.

سید رضا میرمحمدصادقی افزود: فعالیتهای طراحان لباس در اصفهان امسال به مدد سازمان‌های مربوطه و نهادهای دانشگاهی بسیار پررنگ‌تر از سال‌های گذشته اتفاق افتاده و تاکنون گردهمایی‌های خوبی برگزار شده است.

وی نمایشگاه مدکس اصفهان را نتیجه تلاش یکساله طراحان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه مد و لباس دانست و تاکید کرد: تمام تلاش ما آن است که این نمایشگاه هر ساله و با قدرت برگزار شود؛ بر این اساس، در نمایشگاه سال آینده و با حمایت اتحادیه پوشاک، حضور برندها را در کنار تامین کنندگان مواد اولیه و طراحان شاهد خواهیم بود.

مدیر نمایشگاههای داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه برای نخستین بار با در استان اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه پوشاک شده است، گفت: پیش از این، پوشاک تحت عنوان فروش بهاره و پائیزه در محیط نمایشگاه ارائه می‌شد که از کیفیت مناسب و نگاه ویژهای برخوردار نبود.

مجید نایب‌زاده تاکید کرد: به دلیل لزوم وجود به نگاه تخصصی به هنر صنعت مد و لباس، مدکس با نگاهی ویژه و تخصصی برای پیشرفت فعالان حوزه پوشاک به ویژه طراحان لباس تعریف و برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نمایشگاه مدکس اقدام به نمایش آثار طراحان لباس به صورت تک اثر خواهد کرد.

محمدعلی جعفری افزود: طراح، تولیدکننده، توزیع کننده و فروشنده در کنار هم می‌توانند باعث پیشرفت حوزه مد و لباس شوند و اداره ارشاد به جد از هرگونه پیشنهاد و همکاری حمایت خواهد کرد.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک اصفهان نیز درباره برگزاری نخستین نمایشگاه هنر صنعت مد و لباس تاکید کرد: طراحان لباس فقط با حضور در نمایشگاههای بزرگ مانند مدکس قادر خواهند بود در بازار پوشاک جا داشته باشند.

باطنی افزود: رویدادهای کوچک تحت عنوان گردهمایی علاوه بر اینکه اجازه فروش ندارند، کمکی به روند پیشرفت طراحان و تولید کنندگان نخواهد کرد؛ بنابراین نیاز به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست وجود دارد تا شاهد پیشرفت روزافزون عرصه مد و لباس باشیم.

علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روزهای نهم تا یازدهم اسفندماه به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.

۴۶

کد خبر 1235916

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا