تجلیل پر ابهام دیگری از دانشجویان نمونه کشورمان!


تجلیل پر ابهام دیگری از دانشجویان نمونه کشورمان!

آیا می‌شود جشنواره‌ای برای تجلیل از افراد برگزیده و نمونه برگزار کرد و در عین حال کوشید این اتفاق کمتر مورد توجه عموم قرار گیرد؟!

آیا می‌شود جشنواره‌ای برای تجلیل از افراد برگزیده و نمونه برگزار کرد و در عین حال کوشید این اتفاق کمتر مورد توجه عموم قرار گیرد؟!

به گزارش «تابناک»، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که پاسخ متولیان آموزش عالی در کشورمان به این سوال، مثبت است؛ پاسخی که نه شفاهی، که عملی به این پرسش داده می‌شود و هر ساله در حال تکرار است.

صحبت درباره جشنواره دانشجوی نمونه است که امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست‌وهفتمین دوره آن در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد و جمعی از مسئولان عالی رتبه، از جمله معاون اول رئیس جمهور در آن حضور داشتند، اما مسئولان برگزاری آن کوشیده بوند با حضور گزینشی و حداقلی رسانه‌ها همراه باشد!

اتفاقی که البته مسبوق به سابقه است و به باور برخی منتقدان، ریشه آن خاموش کردن صدای منتقدان این جشنواره است. منتقدانی که اشکالات فراوانی به این جشنواره وارد می‌دانند که از جمله آنها، بی اثر بودن این جشنواره است چراکه مکانیزمی برای جذب دانشجویان نمونه وجود ندارد و در نتیجه جشنواره تفاوت چندانی با یک مسابقه ساده ندارد.

انتقاداتی که فراتر از مورد یاد شده است تا جایی که موجب شده دانشگاه آزاد اسلامی از مد‌ت‌ها پیشتر صف خود را از این جشنواره جدا کرده و در قالب جشنواره دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد نسبت به شناسایی و معرفی دانشجویان نمونه خود اقدام کند. انشقاقی که نشان می‎‌دهد اختلافات چه اندازه وسیع است.

وضعیتی عجیب که جای تعجب ندارد اگر بشنویم جشنواره دانشجوی نمونه برگزار شده و بسیاری از دانشگاهیان ایران از آن بی اطلاع باشند؛ دانشگاهیانی که اگر این جشنواره در جایگاه حقیقی خود قرار داشت، بی شک برایشان رویدادی مهم جلوه می‌کرد که اطلاع از نتایجش، جالب توجه و مهم بود.

اتفاقی که اگر در کنار عملکرد مسئولان برگزاری این جشنواره در گزینش خبرنگاران حاضر در این رویداد قرار گیرد، می‌شود این گونه نتیجه گرفت که تلاش برگزار کنندگان این جشنواره و متولیان آموزش عالی در کشورمان، نه دیده شدن این جشنواره، که برگزاری بی سر و صدا و دور از توجه عموم آن است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)