عرق کردن کف دست کودکان نشانه چیست؟


عرق کردن کف دست کودکان نشانه چیست؟

عرق کردن کف دست کودک می تواند باعث ناراحتی و خجالت او در اجتماع و به خصوص مهد کودک و مدرسه شود.

بچه های ۶ تا ۷ ساله ممکن است دست هایشان بیش از حد عرق کند. عرق کردن کف دست کودک می تواند باعث ناراحتی و خجالت او در اجتماع و به خصوص مهد کودک و مدرسه شود. چندین مورد باعث عرق کردن دست ها می شود اما می توان با پیشگیری هایی خاص از عرق کردن زیاد کودک راحت شد.

هیپرهیدروز(تعرق بیش از حد)
همچنین به این بیماری سندرم عرق کف دست نیز می گویند، این بیماری یک اختلال موروثی است که باعث عرق کردن بیش از حد دست و پاها می شود. طبق نظر مدیر و محقق دکتر ساموئل اس ان در سازمان ژنتیک انسانی، حدودا ۵ درصد مردم آمریکا احتمالا این بیماری را داشته باشند.
درمان هایپرهیدروز برای دست های عرق کرده شامل یک نوع جراحی می باشد که پزشکان عصب سمپاتیک مربوط به عرق را قطع می کنند. این فرآیند تهاجمی آسیبی به مهارت های لمسی و فعالیت های حرکتی دست وارد نمی کند. و طبق گفته دکتر ساموئل اس ان این عمل ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز است.

اضطراب
دست های عرق کرده یک پاسخ عصبی به اضطراب هستند و طبق گفته سازمان سلامت کودکان این واکنش همراه با ضربان قلب تند، ماهیچه های منقبض، بدن لرزان و معده ای حساس است. به دلیل فوران آدرنالین این علائم پیش می آید و بدن به این اتفاقات واکنش نشان می دهد و همه این اتفاقات زمانی صورت می گیرد که فرد به صورت غریزی احساس تهدید کند.
در حالی که اضطراب کم یا گاه به گاه ممکن است باعث ناراحتی شود اما اضطراب های دائمی و شدید می تواند باعث ناتوانی و ضعف شخص شود. اگر اضطراب کودک به حدی باشد که باعث ناتوانی عملکردهای نرمال و فعالیت های روزانه او باشد والدین باید از متخصص کمک بگیرند. درمان های رفتاری به طرز موفقیت آمیزی عمل کرده اند و اختلالات اضطراب را برای سال ها درمان کرده اند.

سنکوپ
این بیماری غش کردن و بیهوش شدن نامیده می شود. فشار خون پایین، کم آب شدن بدن، گرمای بیش از حد، استرس و حتی یک تغییر ناگهانی در پوزیشن بدن می تواند به طور موقت باعث نرسیدن خون به مغز شود و باعث شود فرد غش کند. غش کردن هایی که به خاطر ورزش، تپش قلب یا غش کردن های ارثی پیش بیاید ممکن است دلایل نگران کننده جدی ای داشته باشد و نیاز به توجه خاص پزشکی داشته باشد.
نشانه های خطرناک سنکوپ شامل، دست های عرق کرده، حالت گیجی و حالت تهوع می باشد. والدین و بچه ها می توانند با نوشیدن مقدار زیادی مایعات و مراقبت از علائمی که بالاتر اشاره شد از سنکوپ کردن جلوگیری کنند. وقتی این علائم مشاهده شد بچه ها باید بنشینند یا دراز بکشند تا نشانه ها برطرف شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته