ابوالفضل زرویی شبیه قیصر بود


ابوالفضل زرویی شبیه قیصر بود

یک شاعر گفت: قصیده دست ابوالفضل زرویی بهترین شعری است که در مورد فضایل حضرت ابوالفضل سروده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سعید بیابانکی» عصر امروز یک شنبه، ۵ اسفند در مراسم حکایت آن سرو بلند که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد ، گفت: حس تلخ و شیرینی را تجربه می کنم.مراسم بزرگداشتی برای قیصر امینپور در همین سالن چندین سال پیش برگزار شد که در آن حضور داشتم.ابوالفضل زرویی به قیصر امین پور شباهت داشت.آنها به لحاط شکل کار و اخلاق شبیه هم بودند.قیصر اشعار درجه یکی در مورد مضامین مختلف دارد و زرویی نیز همین طور.

این‌شاعر با بیان اینکه ابوالفصل زرویی عصاره و چکیده ادبیات مکتوب طنز در ۴۰ سال اخیر است، عنوان کرد: ابوالفضل در سن جوانی به شهرت و اعتبار رسید. زمانی که ابوالفصل ۲۳ سال داشت با ستون تذکره المقامات در مجله گل آقا به شهرت رسید.

وی اظهار داشت: قصیده دست که ابوالفضل زرویی سروده است ، بهترین شعری است که در مورد فصایل حصرت ابوالفصل سروده شده است.این شعر بسیار حریان ساز بود.

این شاعر تصریح کرد: دوستی تعریف می کرد که دهم آذر امسال در مزار شهدای گمنام بودم و دیدم فردی قصیده دست زرویی را می خواند .به او گفتم می دانی که شاعر این شعر کیست.وی نمی دانستو به او گفتم شاعر این شعر امروز از دنیا رفت.قطعا حضرت ابوالفضل دست ابوالفضل زرویی را می گیرد.ائمه اطهار خودشان فرمودند که اگر در این دنیا کسی یک بیت برای ما بسراید در آن دنیا به آنها یک بیت داده می شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...