چشمه میرعادل خلخال


چشمه میرعدیل یا میر عادل از جمله چشمه هاى پرآب و گوارا و با مناظر و چشم اندازهاى بدیع شهرستان خلخال است که در شمال شرقى روستاى اندبیل قرار دارد.چشمه میرعادل خلخال در ارتفاع حدود 2000 مترى ضلع غربى رشته کوه باغرو (تالش) واقع شده است. پرواز شاهین ها پوشش ابرو مه که در تابستانها […] نوشته چشمه میرعادل خلخال اولین بار در جاهای دیدنی ایران. پدیدار شد.

چشمه میرعدیل یا میر عادل از جمله چشمه هاى پرآب و گوارا و با مناظر و چشم اندازهاى بدیع شهرستان خلخال است که در شمال شرقى روستاى اندبیل قرار دارد.چشمه میرعادل خلخال در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ مترى ضلع غربى رشته کوه باغرو (تالش) واقع شده است. پرواز شاهین ها پوشش ابرو مه که در تابستانها بطور مرتب تکرارمیشود ونسیم فرحبخش فصل تابستان باعث جذب گردشگران فراوان کشوری ومحلی به تفرجگاه شده است.
چشمه میرعادل خلخال که از ارتفاعات کوه “نهره بند” سرچشمه می گیرد و اردوگاه تفریحی و سیاحتی اندبیل نیز به همین نام شناخته شده است.
چشمه میرعادل، با اب ذلال ودائمی که از ارتفاعات بنات سرچشمه می‌گیرد طراوت و زیبائی خاصی به منطقه بخشیده است.سیماى عمومى منطقه کوهستانى ـ جنگلى است و ارتفاعات آن بخشى از کوه هاى رشته باغرو (تالش) است.
طرح احداث مجتمع تفریحی ،ورزشی اقامتی اندبیل که شامل تله کابین و هتل و متل و امکانات ورزشی در فضا های باز و سرپوشیده است در حوالی آن در جریان است.
روستاى اندبیل از آبادی هاى بخش مرکزى خلخال است که در فاصله ۳ کیلومترى شرق شهر خلخال و در محدوده آن واقع است.
وجود جنگلهاى طبیعى با گونه غالب بلوط از خاصه هاى این منطقه بوده و اینک با ارتباط جاده آسفالته با مرکز شهر و برق کشى و ایجاد روشنایى به صورت منطقه تفرجى بهره بردارى میشود.

آدرس : اردبیل- خلخال – روستاى اندبیل – ۳ کیلومترى شرق شهر خلخال

چشمه میرعادل خلخال

پربازدیدترین ها:

منبع:
bezanimbiroon.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی