شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر/عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی


شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر/عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی

عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی، شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر، انهدام اهداف تعیین شده توسط جنگنده های فانتوم بخش هایی از عملیات های انجام شده در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان ولایت 97، با رمز مقدس یا زهرا(س) به مدت 3 روز از صبح دیروز (جمعه سوم اسفند ماه) با انجام رژه دریایی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان های پروازی این نیرو در دریای عمان آغاز شد.

شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر/عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی

در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یک فروند زیردریایی سبک از کلاس غدیر اقدام به پرتاب موشک کروز ضدسطحی کرد. به دلیل محدودیت شعاع عملیاتی اژدرها و احتمال کشف مکان زیردریایی در هنگام پرتاب موشک اژدر، با ابتکار و تلاش جهادی متخصصان حوان نیروی دریایی ارتش و صنایع وزارت دفاع کشور برای اولین بار موشک از عمق دریا به سمت هدف پرتلب شده و بدوت اینکه مکان پرتای و نوقعیت کشف شود میتواند یگان های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر/عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی

بنابراین گزارش، دیگر زیردریایی های حاضر در نداجا از جمله زیردریایی های سنگین کلاس طارق و زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

همچنین در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یکان های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش در یک عملیات تهاجی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند. این بالگردها در انواع مختلف از جمله بل 212 با بکارگیری راکت اندازها و تیربارهای خود توانستد با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کنند.

شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر/عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی

بالگردهای هوادریا علاوه بر انجام عملیاتهای رزمی، در انتقال نیروها و هلی برن آنها در مناطق مختلف عملیاتی نیز نقش بسزایی ایفا کردند.

این گزارش می افزاید: در راستای پشتیبانی یکان‌های نیروی هوایی ارتش از شناورهای سطحی نیروی دریایی، یک فروند جنگنده فانتوم نهاجا با شلیک موشک کروز هواپایه نصر توانست هدف مورد نظر را در دریا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.

همچنین بالگردهای نیروی دریایی ارتش که اخیرا به سامانه شکار مین دریایی نیز مجهز شده اند اقدام به انهدام مین های افندی دشمن کردند.

بنابراین گزارش، در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت٩٧، دو شناور این نیرو شامل ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، با شلیک دو فروند موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی مورد نظر را منهدم کردند. علاوه بر این دو شناور، سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.

همچنین یگان های زیرسطحی نیروی دریایی، با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب اقدام به مقابله با یگان های دشمن فرضی کردند. در ادامه این عملیات، یکان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز تواستند با سامانه‌های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتن، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

یادآور می شود: مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت ٩٧ به مدت سه روز در گستره ای به وسعت بیش از 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) در حال برگزاری است و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در اروردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی از مهمترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و آزمایش قرار می گیرد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !