تغییر ذائقه گردشگران داخلی


رئیس جامعه هتلداران ایران با اعلام این که کشور از مقاصد سنتی سفر خارج شده است،گفت: گردشگران داخلی علاقمند سفر به مقاصد جدید گردشگری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید حمزه زاده در گفت و گو با ایرنا با اعلام این که گردشگران دیگر تنها علاقمند سفر به استان های شمالی، شیراز و اصفهان نیستند، گفت: در دو سه سال گذشته استان های کهگیلویه و بویراحمد، همدان و استان های شمال غربی و غربی کشور از دیگر مقصد گردشگران داخلی شدند.

تغییر ذائقه گردشگران داخلی


وی این جایگزینی و علاقمندی گردشگران اتفاقی خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجودی که بسیاری از استان های کشور دارای مناطق تاریخی، فرهنگی و گردشگری هستند اما خالی از گردشگر بودند،که در سال های اخیر تغییر کرده است.

** توسعه مناطق کمتر توسعه با توزیع مقاصد سفر

حمزه زاده وجود مناطق ارزان قیمت تر به نسبت دیگر مقاصد سنتی در این استان ها را به نفع گردشگران دانست و گفت: توزیع مقاصد سفر می تواند به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته کمک کند.
وی طرح سفر ارزان که از سوی سازمان میاث فرهنگی برای توسعه گردشگری مطرح شده را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته این طرح به تنهایی نمی تواند به این موضوع کمک کند و نیازمند طرح های دیگر است.

** حمل و نقل ارزان قیمت درجهت توزیع سفر

رئیس جامعه هتلداران ایران یکی دیگر از راه هایی که می تواند به توزیع سفر کند را حمل و نقل مناسب و ارزان قیمت دانست و گفت: آغاز حمل و نقل ریلی غرب می تواند به افزایش گردشگران در استان های شمال غربی و غربی کمک کند.

** ضریب اشغال هتل در ایام نوروز

حمزه زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که پیش بینی می کنند ضریب اشغال هتل در ایام نوروز به چه میزانی باشد، گفت: متاسفانه در یکی دو سال قبل آمار ضریب اشغال هتل ها با کاهش 30 درصدی مواجه بود؛ اما بر اساس پیش بینی ها در نوروز امسال دیگر با آمار کاهشی مواجه نخواهیم بود.
حمزه زاده بازاریابی خوب هتل ها و قیمت گذاری مناسب را از دلایل این موضوع دانست.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص