گسترش روابط اقتصادی بین استانی میان ایران و ایتالیا


گسترش روابط اقتصادی بین استانی میان ایران و ایتالیا

استفانو بوناچینی، استاندار «امیلیا رومانیا» در دیدار با حمید بیات سفیر کشورمان در ایتالیا بر علاقه مندی صاحبان صنایع و بازرگانان این استان به گسترش روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

گسترش روابط اقتصادی بین استانی میان ایران و ایتالیا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از رم، همکاری های اقتصادی بین استانی میان ایران وایتالیا گسترش می یابد.
استفانو بوناچینی، استاندار «امیلیا رومانیا» در دیدار با حمید بیات، سفیر کشورمان در ایتالیا با تاکید بر علاقه مندی صاحبان صنایع و بازرگانان این استان به گسترش روابط اقتصادی با ایران گفت: ما امیدواریم بتوانیم برخی از موانع پیش رو را به فرصت هایی برای بهره وری از ظرفیت های دو کشور تبدیل کنیم.
بوناچینی همچنین با تشریح قابلیت ها و ظرفیت های استان املیا رومانیا، از گسترش تعاملات با ایران و به ویژه استان آذربایجان شرقی استقبال و ابراز امیدواری کرد که در این زمینه بزودی یاداشت تفاهمی بین دو استان امضا شود.
سفیر کشورمان هم در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی ارتباطات بین دو کشور، بر علاقمندی مقامات ایرانی جهت توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو جانبه و بویژه گسترش همکاری های استانی بین دو کشور تاکید کرد و افزود در سالهای اخیر نیز حجم مبادلات تجاری دو کشور رشد چشمگیری داشته و ایتالیا در سال 2017 در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا شریک نخست تجاری ایران بوده است.
بیات همچنین در این دیدار با اشاره به توانمندیها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و علاقه مندی مقامات آن استان برای همکاری با استان امیلیا رومانیا، ابراز امیدواری کرد که با نهایی شدن و امضای سند همکاری بین دو استان یاد شده در چند ماه آینده، بستر و چارچوب مشخصی برای تعاملات تجاری و اقتصادی و فرهنگی در سطح استانی فراهم گردد.
سفیر کشورمان در ایتالیا همچنین پیش از دیدار با استاندار امیلیا رومانیا و به منظور بررسی راههای توسعه ارتباطات میان شرکتهای بخش خصوصی دو کشور، نشست مشترکی را با بیش از 10 تن از روسای سازمانها و اتحادیه های تجاری -اقتصادی و بانکی این استان از جمله اتحادیه اتاق های بازرگانی، کنفدراسیون صنایع، کنفدراسیون ملی صنایع دستی، کوچک و متوسط و برگزار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر