افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با مراکز علمی خارجی/ مشکل اشتغال، بازگشت فارغ‌التحصیلان را به تأخیر انداخته است


افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با مراکز علمی خارجی/ مشکل اشتغال، بازگشت فارغ‌التحصیلان را به تأخیر انداخته است

غلامی گفت: به دلیل مشکلاتی که بر سر راه اشتغال جوانان وجود دارد بازگشت آنها از دانشگاه‌های کشورهای خارجی با تأخیر مواجه شده است.

غلامی گفت: به دلیل مشکلاتی که بر سر راه اشتغال جوانان وجود دارد بازگشت آنها از دانشگاه‌های کشورهای خارجی با تأخیر مواجه شده است.

افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با مراکز علمی خارجی/ مشکل اشتغال، بازگشت فارغ‌التحصیلان را به تأخیر انداخته استبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دیدار با وزیر علوم کشور قبرس که پیش از ظهر امروز در وزارت علوم برگزار شد و در جمع خبرنگاران درباره بازگشت فارغ‌التحصیلان ایرانی از کشورهای خارجی بیان کرد: این فرایند به صورت طبیعی رخ می‌دهد و البته در شرایط کنونی با توجه به وضعیت کاهش فرصت اشتغال بازگشت آن‌ها دچار تأخیر شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای اجرایی سازی برنامه بازگشت فارغ‌التحصیلان ایرانی از دانشگاه‌های خارجی گفت: وزارت علوم و معاونت علمی برنامه‌ای را برای بازگشت فارغ‌التحصیلان ایرانی از دانشگاه‌های خارجی بوجود آورده‌اند که بر مبنای آن فارغ‌التحصیلان می‌توانند به کشور بازگردند و برای کار و ادامه تحصیل در اینجا بمانند.

وزارت علوم علاقمند به همکاری با تمام کشورهای خارجی است

غلامی درباره دیدار امروز خود با وزیر علوم قبرس اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در چارچوب برنامه تحقیقاتی و علمی بازگشت دانشجویان و اساتید از کشورهای دیگر تسهیل شود در حال حاضر وزارت علوم علاقمند به همکاری با تمام کشورهای خارجی است.

وی با بیان اینکه تعامل با کشورها خارجی جزو برنامه‌های اصلی وزارت علوم است اظهار کرد: تمام دانشجویان فرزندان ما هستند و ما به دنبال این هستیم تا در شرایطی که بورسیه دولتی ارائه نمی‌شود دانشجویان بتوانند در کشورهای دیگر تحصیلات خود را ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به دنبال این هستیم تا دانشگاه‌های ما بتواند در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی وارد شوند در حال حاضر سه دانشگاه علم و صنعت، علامه طباطبایی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان نماینده جامع دانشگاهی در این دیدار حضور داشتند البته تعاملات بین‌المللی محدود به چند دانشگاه نیست و قطعا سایر دانشگاه‌ها هم در این حوزه فعال می‌شوند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا