آموزش و پرورش کارکرد مناسب خود را نداشته است


آموزش و پرورش کارکرد مناسب خود را نداشته است

به گزارش ایرنا علی عسکر نجفی، شنبه در همایش دانش آموزی ریحانه النبی که در شهرستان مُهر از توابع استان فارس برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر...

به گزارش ایرنا علی عسکر نجفی، شنبه در همایش دانش آموزی ریحانه النبی که در شهرستان مُهر از توابع استان فارس برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اصلاح اساسی در نظام آموزش و پرورش، اظهار داشت: امروز نیاز داریم که مسیر رفته در این نهاد آموزشی تربیتی را بازنگری کرده و در روش ها و شیوه هایی که پیاده کرده ایم تجدید نظر کنیم.
او افزود: اگر در پی ریشه یابی و پاسخ به این پرسش ها که، آیا دانش آموزان امروز توان مقابله با آسیب های اجتماعی را دارند؟ آیا دانش آموزان ما به گونه ای تربیت می شوند که فردا در مقابل آسیب های اجتماعی مقاومت کنند؟ آیا مهارت های زندگی و اجتماعی را به خوبی فرا گرفته اند؟ چرا نظم پذیری و رعایت قوانین و مقررات امروز مطلوب نیست؟ هستیم، در حقیقت باید گفت که اساس و اصل آنها در آموزش و پرورش یافت می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: امروز دانش آموزان در کنار تربیت علمی، نیازمند تربیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زیستی، هنری و زیبایی شناختی، اخلاقی و اعتقادی هم هستند و این مهم بدون همکاری خانواده ها محقق نخواهد شد و باید نهاد خانواده نیز این آموزش ها را فرا گیرند.
نجفی اضافه کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که ارجحیت دادن به مسایل اقتصادی نسبت به مسایل فرهنگی، باعث فاصله گرفتن ما از ارزش های دینی و مذهبی شده و به دلیل غالب شدن اقتصاد در نظام اجتماعی ما، شکاف اجتماعی هم روز به روز در حال افزایش است.
نجفی گفت: در چنین شرایطی تنها راه برون رفت از این مشکلات، بازگشت به الگوهای اصیل فرهنگی و احیای آنهاست که یکی از این الگوها حضرت فاطمه زهرا (س) است.
او افزود: امروز اگر جامعه اسلامی، هدف خود را خروج از مشکلات پیش رو تعریف کرده، بی شک باید برای مبحث تعلیم و تربیت هم اهمیت ویژه ای قائل شویم.

**همایش ملی ریحانه النبی باید تمام مدارس فارس را در بر گیرد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همایش ملی ریحانه النبی باید تمام مدارس و دانش آموزان استان را در بر گیرد و امیدواریم این مهم سال آینده محقق شود و تمام دانش آموزان استان به حوزه این همایش ورود کنند.
نجفی اضافه کرد: اگر به دنبال نهادینه کردن آثار فرهنگی و ثبت آنها به عنوان یک اثر ماندگار و استمرار آنها در آینده هستیم، باید نخستین گام را در حوزه دانش آموزی برداریم.
وی ادامه داد: یکی از این گام ها، برگزاری همایش ملی ریحانه النبی است که قابل تقدیر است و امیدواریم این همایش بتواند در سال های آتی، شمار بیشتری از مدارس آموزش و پرورش استان را پوشش دهد.
او بیان کرد: آموزش و پرورش فارس این آمادگی را دارد که همایش ملی ریحانه النبی را به تمام 60 منطقه خود در سراسر استان با مرکزیت شهرستان مُهر گسترش دهد.
شهرستان مُهر در فاصله 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی